Gå til innhold

Dere med jenter eller som venter jente!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Holder med deg, novemberbaby - hvorfor i all verden skal det ha noe å si NÅR man har sex? Egget beveger seg i sitt eget tempo, svømmegutta også - de kan faktisk holde seg i live der inne opptil ei uke, osvosvosv.... tro hva dere vil, men personlig mener jeg dette er tull og fjas :) Mannen min mener at gravide ikke bør være alene i svangerskapet, fordi de finner på alle mulig sånne fikse ideer :D

Annonse

Ja det er jo greit nok... men syns det blir så altfor mye spekulasjoner på ditt og datt :-)

Nå er vi nå gravide, så då tar jeg det for det det er - og ikke sitter å tenker at: Guri eg kunne fått en gutt om eg hadde hatt sex 2 dager før eller etter... bla.. bla... bla...

syns det blir litt morsomt :-D

Forrige graviditet fikk jeg høre at mye kvalme = tegn på gutt. spiss mage = tegn på gutt. ingen kviser = tegn på gutt. osv. Men jeg har idag ei lita jente på 2 år som elsker å gå i skjørt og vil ha rosa hårspenner på hver dag.............

Nettopp! Og for eksempel: Å være ekstra mye kvalm viss en venter en jente! Jeg venter en jente og har ikke vert KVALM en eneste dag av de 20 ukene jeg har kommet i sv.skapet... :-)

Og vet også om noen som har venta gutt og fremdeles ligget over doskålen i 6 mnd!!!

Så det er bare tilfeldig...

Vil bare bekrefte å ha hørt det samme som ble sagt over: sædceller med y-krom. svømmer raskere, pga mindre str. og vil sannsynligvis nå fram til egget først. Hvis dere har sex akkurat på eggløsning kan det derfor bli en gutt. Sædceller med x-krom. lever lenger, hvis dere har sex før eggløsning, kan sædcellene leve inni deg og befrukte egg når det kommer, og det blir jente... men dette er en teori, og det er sikkert masse annet som spiller inn også, ikke minst tilfeldighetene! Husk, det er den friskeste og beste sædcellen som vinner kappløpet!

sex 3 dager før el skal ØKE sjangsene for en jente.Men en kan nok ikke garantere det...

Gøy å prøve da.Om en vil ha en jente..

Angående kvalme.Har vært innlagt på grunn av oppkast denne gangen.Jeg venter gutt.Har vært dårligst med guttene ikke jenta..Så det er ingen regel at er en kvalm er det jente..

Nå er det faktisk bevist at guttesperm svømmer raskere enn jentesperm. Så har man kun sex i forveien for EL så er sjansen for jente der. I og med at de sædcellene lever lenger, men bruker lenger tid på å nå målet. Hva egget gjør, spiller jo liten rolle for kjønnet.

Annonse

Hei hei

Selfølgelig er det mange tilfeldigheter, men

jentesædcellene lever lengere og har man sex flere dager før el =

større sjanse for jente (som jo blir sagt av andre her)..

Dette er jo fakta !

Sist hadde vi sex el dagen, fikk gutt.

Nå var ikke graviditeten helt planlagt, sex en uke før el (trodde det var "sikker periode") og vi venter jente !!

Lykke til :-)

Vi venter jente i flg. UL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...