Anonym bruker Skrevet 21. juni 2006 #1 Del Skrevet 21. juni 2006 Jeg har en jente som er glad i puppen. Hun er 19 dager, og har lagt på seg 500 g på 14 dager, så hun vokser fint. Men hun er veldig ivrig på puppene om kvelden. Hun vil suge hele tiden, gulper opp masse og vil suge mer. Hun virker som om hun har vondt, og slik jeg har forstått så må hun dekke sugebehovet selv om magen er full. Jeg prøver å trøste, bære, bysse, legge henne på magen over fanget, massere magen, la henne rape (med masse mere gulping). Men hun finner ikke ro før det er veldig sent. Jeg har prøvd masse smokker, men hun vil ikke ha. Når puppene føles helt mishandlet (heldigvis har jeg godt skinn på brystvortene) og er tømt så kan hun kosesuge seg i søvn etter å ha gulpet og styrt i timesvis. På morgenen/formiddagen sover hun mye. Jeg må vekke henne når det har gått 3 timer, for brystene gjør vondt. Jeg har mye melk siden puppene blir sugd på i timesvis. På dagen virker det som om hun tømmer puppen dårlig, hun vil bare ha en i gangen og det kan være et hardt område igjen etter at hun er ferdig. Bør jeg kjøpe pumpe for å få tømt brysten skikkelig om morgenen, og gi den utpumpete melken om kvelden? Vil det roe ned melkeproduksjonen hvis hun ikke dier flere timer om kvelden, selv om jeg pumper litt? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5424929-b%C3%B8r-jeg-pumpe-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Expat Skrevet 21. juni 2006 #2 Del Skrevet 21. juni 2006 Jeg tror at du skal ta det med ro og la baby styre litt selv, ihvertfall en uke til. Du kan godt håndpumpe det brystet (og de harde områdene) hun ikke tar om morgenen og gi det om kvelden. Ønsker du å kunne ha reserve i frysen kan du godt kjøpe pumpe (jeg er fan av Medela Mini Electric) Det roer seg ofte ved treukersalderen. Vi hadde hell med å "late som" med mam-smokker, når hun var ferdig med å spise (15min på hver pupp) så stappet jeg inn sutten mellom puppen og baby, og så latet vi som om vi ammet litt til. Hun sovnet ofte da. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5424929-b%C3%B8r-jeg-pumpe-meg/#findComment-5425003 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katta & Lille Plom Skrevet 21. juni 2006 #3 Del Skrevet 21. juni 2006 Hei! Min var også sånn. Hun ble liksom aldri mett om kvelden, men var rolig på dagen og nøyde seg med en halv pupp. Hun styrte voldsomt om kvelden, spesielt timene rundt solnedgang. (Dette er visst ganske vanlig, har hørt at noen barn får bittelitt feber ved solnedgang!) Hun gulpet ikke så mye, men kavet og gråt og var ikke fornøyd samme hva jeg gjorde, bare fornøyd mens puppen var i munnen. Jeg satt med puppen ute fra 18-23.30, da roet hun seg og sovnet. Hun ville ikke ha smokk, og ble frustrert hvis hun fikk suge på en finger, for det kom jo ikke melk ut av den! Dette varte bare noen dager, så begynte hun plutselig å sove hele natten og spise regelmessig om dagen og kvelden. Jeg pumpet meg om morgenen og fryste ned melken, ellers er jeg redd puppene hadde sprukket! Jeg synes det høres ut som en god idè å pumpe om morgenen og gi det til kvelds, så får puppene litt fred, kanskje. Det er nok mulig melkeproduksjonen roer seg litt når det ikke er så stort press på puppene om kvelden, men forhåpentligvis finner jenten din ut av det snart og spiser mer regelmessig. Det gjorde min :-) En pumpe er uansett veldig kjekt å ha! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5424929-b%C3%B8r-jeg-pumpe-meg/#findComment-5425212 Del på andre sider Flere delingsvalg…
-pixie- Skrevet 21. juni 2006 #4 Del Skrevet 21. juni 2006 Jeg hadde behov for litt ekstra på kvelden, men masse på morgenen når tulla var så liten. Jeg brukte pumpen ganske flittig om morgenen, det drakk hun stort sett opp om kvelden. Jeg syntes det fungerte fint. Det hender ofte at jeg gjør det sånn enda, det er litt avhengig av om hun har spist mye eller lite om natten. Tulla vår gulpet ganske mye hun også, av og til kastet hun opp også. Det har blitt mye bedre, det virker som om hun regulerer seg bedre nå 5 mnd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5424929-b%C3%B8r-jeg-pumpe-meg/#findComment-5428313 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå