___ Skrevet 21. juni 2006 #1 Del Skrevet 21. juni 2006 Jeg ser at det er mange som er lite fornøyd med tilretteleggingen på arbeidsplassen. Derfor dette innlegget fra en som "sitter ved den andre siden av bordet". Jeg er arbeidsgiver. For tiden har jeg 11 ansatte. Det er fysisk krevende arbeid. Nå er jeg gravid med bekkenløsning, to andre har en rygg som gjør at de ikke kn gjøre de tyngste oppgavene og en har problemer med armer og skuldre. Det blir mange mennesker å tilrettelegge for! Hvis det komme en melding til om noen som ikke kan gjøre tunge ting kommer jeg også til å måtte si at det ikke går. I noen uker ville det kansje ha gåt bra, men jeg hadde slitt ut de friske. Jeg må jo ta hensyn til dem også så ikke de ender med belastningslidelser eller annet. Når det blir for få mennesker igjen til å gjøre de tyngste oppgavene sier det stopp. Alle trenger variasjon i arbeidet og noen roligere økter innimellom, for å ungå skader. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5424779-tilrettelegging/
Lystpåentiljeg Skrevet 22. juni 2006 #2 Del Skrevet 22. juni 2006 Klart det kan være tøft for arbeidsgiver også, særlig i små bedrifter. Jeg jobber selv i en bedrift med over 100 ansatte, men å tilrettelegge vil ikke bedriften. Derfor har jeg måttet kontakte diverse instanser selv, og ordne det slik at bedriften kan benytte seg av godene som Trygdekontoret gir til bedrifter som ønsker å holde "handikappede" ansatte i fortsatt arbeid, nemlig at de refunderer arbeidsgivers tilretteleggingsutgifter. Dette skulle min arbeidsplass ordnet FOR meg, istedet for å komme med gjentatte trusler og advarsler. En sak har alltid mange sider, men noen bedrifter har faktisk ikke "lyst" til å hjelpe gravide som trenger litt ekstra hjelp - og slikt er provoserende. Må si du er maks uheldig, som har så mange som sliter med helsen sin, i arbeidsstokken din. Skjønner godt at dette kan være en utfordring og en påkjenning. Får håpe de snart er "i farta" igjen! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5424779-tilrettelegging/#findComment-5433828
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå