Suprise! Skrevet 21. juni 2006 #1 Skrevet 21. juni 2006 Er så lei av å ikke kunne gjøre noe! Har fått BL. Det gjør det slik at jeg ikke kan gå mange metrene dagen. Falt av en hest for 1 og 1/2 år siden så kunne ikke gjøre så alt for mye fra før. Men jeg "overlevde" å gå en tur på butikken. Ikke har jeg lappen,så kommer meg ingen steder.Samboer jobber en del.Min mor og hans mor sier at jeg bare må si i fra om jeg skal noe.*snille som dem er* Men jeg er ikke den personen som liker å "belaste" andre. Sitte på en buss går ikke det heller. Vi har planlagt en tur til hunderfossen med familie som kommer på ferie.Gledet meg veldig til dette.Da det er fryktelig kjedelig å sitte hjemme da ut og dag inn.Men så kommer jeg på,kan da ikke gå der jeg!...kommer ikke til å komme meg til andre siden av parken en gang! Ikke misforstå meg.Elsker å være gravid(1.gangs) Det er bare det at man blir så jævlig frustrert av å ikke kunne bevege seg! Sorry,måtte bare "blåse" ut litt.... ;p
kevin+oscar Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 få d ut! gjør godt d..... stor klem til deg!!!!!!!
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 Tja - på tide med et nytt prosjekt da synes jeg. Bruk tiden på å ta lappen, så har du den forhåpentligvis før den lille kommer. Da er det barseltreff, babykino, besøk på helsestasjon m.m. - så da kan det være veldig greit å være litt mer fremkommelig. Når du har vonde dager så leser du på teorien. Du kan sikkert ordne det sånn at sjåførlæreren henter deg der du bor, så slipper du å bevege deg så veldig langt.
Suprise! Skrevet 21. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2006 Jeg er nesten ferdig med lappen.Men jeg kan ikke kjøre nå! Kan bare sitte så så lang tid av gangen.Bremse å slike ting er ikke "godt"... men men.. takk for tipset...
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 21. juni 2006 #5 Skrevet 21. juni 2006 Hei kjære deg! God ide det der med å ta lappen da =) Lykke til i tilfellet! Men du kan jo få lånt en rullestol fra hjelpemiddelsentralen - selv om det kanskje ikke er ditt høyeste ønske å sitte i rullestol, og at du også da er avhenngig av andre, så kommer du deg i alle fall ut blant folk! Du har også rett på svømming og bekkenløsningsterapi, eller hva det nå heter??? Snakk med legen din om dette - og prøv å ordne deg slik at du får litt mer positivt "syn" på hverdagen din, sånn bevegelsesmessig sett, altså. Kan det hjelpe med krykker eller? Ønsker deg masse lykke til!
Suprise! Skrevet 21. juni 2006 Forfatter #6 Skrevet 21. juni 2006 Tusen takk for svar! Noe er "galt" i korsryggen etter fallet av hesten.Skulle ta røngten osv for å finne ut av dette,men oppdaget dagen før at jeg var gravid:)...da må jeg vente med dette til etter fødselen. (Pga dette blir jeg værre om jeg svømmer osv...) Men har vært inne på tanken med krykker ... ikke at jeg får gjort så mye mer med dem alikevel,men ville kanskje hjulpet i noen områder:)
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 21. juni 2006 #7 Skrevet 21. juni 2006 Uff, ja , skal si du har vært uheldig da =( Med krykker kan du i alle fall bevege deg litt utenfor og inne, for den saks skyld - uten å føle at du belaster andre! Ønsker deg masse lykke til! Hvor langt er du på vei foressten? Og er du førstegangs? Har hørt at mange med BL blir mye bedre når babyens hodet fester seg i bekkenet pga at det stabiliserer bekkenet på en måte. Og hos førstegangsfødende så kan jo hodet feste seg ganske tidlig - da jeg ventet Elias var hodet godt festet allerede i uke 34!!! Klem,
Suprise! Skrevet 21. juni 2006 Forfatter #8 Skrevet 21. juni 2006 Mja har vel kanskje det:p .... men jeg er egentlig ganske positiv da,hehe ikke tro jeg henger med leppa hver dag! Jeg har også hørt at man kan bli bedre da hodet har festet seg.Blir spennende å se!.. er 28+6 i dag:) førstegangs ja:) Hadde glemt at jeg hadde hørt om dette:p .... Flott at du sa det,nå ble det lysere her;o)
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 21. juni 2006 #9 Skrevet 21. juni 2006 Så bra at jeg kunne "hjelpe" deg litt da! Er jo ikke mange ukene til så kan du begynne å vente på at lilleskatt kan feste hodet sitt =) Håper det vi hjelpe litt for deg da =) Klem igjen =)
* Zoë * Skrevet 21. juni 2006 #10 Skrevet 21. juni 2006 STOR KLEM TIL DEG! Jeg har det likens. Jeg har riktig nok lappen, men orker ikke dra ut så mye åkke som. Før hadde de rullestoler til utlån på Hunderfossen, kanskje de har det ennå..? Du kan jo ringe og sjekke. Har du krykker og bekkenbelte? Det bruker jeg når jeg må bevege meg mer enn innenfor husets 4 vegger. Må likevel gå med museskritt og hvile ofte. Jeg kan ikke gjøre to ting på en dag. Helst ikke mer enn én ting annenhver dag. Det suger skikkelig. Det tar liksom bort litt av gleden ved svangerskapet. Jeg hadde tenkt å sy litt sengetøy og en bæresele, men jeg orker nesten ikke sitte heller. Jammen godt alt man kan få kjøpt! Nok en klem til deg fra en medsøster.
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 21. juni 2006 #11 Skrevet 21. juni 2006 Sender deg en stor, god klem )
overtids eng0806 Skrevet 21. juni 2006 #12 Skrevet 21. juni 2006 Uff synes synd på deg og dere andre som sliter med BL. Heldigvis er jeg ikke plaget. Sender en trøsteklem jeg. Trøst deg med at det blir bedre etter fødselen. Lykke til videre!
elin25 Skrevet 21. juni 2006 #13 Skrevet 21. juni 2006 Huff. Hørtes kjedelig ut det der. Skjønner frustrasjonen. Men ang turen din til Hunderfossen. Jeg er sikker på at de har rullestoler til utlån der. Ring og hør på forhånd. Da får du hvertfall vært med. Du kommer deg ut og er sammen med familien din. Ikke noen ønskesituasjon å sitte i stolen kanskje, men du kommer deg hvertfall ut. Bare en tanke. Lykke til videre! Trøsteklem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå