wasabi Skrevet 21. juni 2006 #1 Del Skrevet 21. juni 2006 Nå er sønnen min blitt 3 måneder og jeg synes ikke at han spiser sjeldnere, tvert imot! Jeg skulle så gjerne hatt en av disse babyene som spiser bare hver 3-4 time på dagen og sover hele natten :-) ...men min spiser minst 10 ganger i døgnet, gjerne oftere. Dvs at et vanlig døgn ser slik ut: Leggetid med amming ca 21, våkner og skal ha mat ca 01.30, 04.30, 06.30, 08.00, våkner og vil opp ca 09, men får da ikke mat før ca 10 (vi "står opp" før frokost, det pleier å gå bra). Så er det amming igjen ca 11, 12.30, 14.30, 16, 17.30, 19 og kanskje kl 20, før leggetid ca 21 da han får siste måltid før natten. Hver gang tar han begge bryst og bruker tilsammen ca 20 minutter. Han legger greit på seg og er stort sett blid og rolig, og han sover godt om natten utenom når han vil ha mat. Men det er veldig slitsomt å amme så ofte, for vi kommer oss jo omrent ikke ut av huset før han skal ha mat igjen... Det har resultert i problemer med brystbetennelse siden jeg har måttet amme så ofte ute eller på kronglete steder slik at jeg fryser på brystet eller ikke får tømt skikkelig. Noen som vet når babyer som fullammes pleier å trenge mat litt sjeldnere? Skulle det ikke skje noe rundt 3 måneder? Er det håp for oss? :-} Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5424016-n%C3%A5r-begynte-deres-babyer-%C3%A5-spise-sjeldnere-jeg-ammer-min-p%C3%A5-3-mnd-ca-12-ganger-i-d%C3%B8gnet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katta & Lille Plom Skrevet 21. juni 2006 #2 Del Skrevet 21. juni 2006 Oi, det var litt av en matmons! :-) Kanskje han er slik som min søster var da hun var baby? Ved ca to mnd gav hun tegn på at hun ikke lenger var fonøyd med to bryst, spesielt om kvelden, så hun måtte få tillegg. Da hun tømte en stor flaske tillegg etter to bryst og fremdeles ikke var fornøyd, ble min mor rådet (av helsestasjonene) til å gi henne grøt. Melk og tillegg var ikke "kraftig" nok kost for henne, den glupske tullejenten. Bare to mnd gammel! Min mor begynte å gi henne grøt, og fikk straks et "normalt" barn som spiste hver fjerde time og sov hele natten. Ingen problemer med magen eller veksten, og hun er blitt en smart og flott dame.Men dette er 20 år siden, så det er ikke sikkert helsestasjonen vil foreslå grøt, men jeg tror jeg ville hørt med dem. Siden du gir begge bryst hver gang og han tømmer dem så fort, tror ikke jeg han kommer til å spise mindre fremover, akkurat... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5424016-n%C3%A5r-begynte-deres-babyer-%C3%A5-spise-sjeldnere-jeg-ammer-min-p%C3%A5-3-mnd-ca-12-ganger-i-d%C3%B8gnet/#findComment-5424978 Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus Skrevet 21. juni 2006 #3 Del Skrevet 21. juni 2006 Min er 2 mnd og spiser ca 6 - 8 ganger i døgnet. allerede nå sover han hele natten fra 22 - 23 tiden til 06 30 ca. Det er tydelig det er forskjell på babyer. Jeg er en av de litt mer heldige kanskje?Kanskje du kan prøve å la han spise lengere slik at han får mest mulig av den fete mettende melken som kommer til slutt? Kan huske med min første at jeg hadde det sånn som deg. Det var et mareritt å dra noen steder for uansett hvor vi var satt jeg med puppen fremme. Det høres ut som om din lille har funnet sin rytme og vil ha mat ofte. Ønsker deg lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5424016-n%C3%A5r-begynte-deres-babyer-%C3%A5-spise-sjeldnere-jeg-ammer-min-p%C3%A5-3-mnd-ca-12-ganger-i-d%C3%B8gnet/#findComment-5433036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 22. juni 2006 #4 Del Skrevet 22. juni 2006 Tror ikke jeg ville begynt med grøt enda. Høres ut som vesla mi, og jeg tror bare du må holde ut litt til. Kanskje få litt avlastning på natta eller sove litt på dagen om du ikke gjør det. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5424016-n%C3%A5r-begynte-deres-babyer-%C3%A5-spise-sjeldnere-jeg-ammer-min-p%C3%A5-3-mnd-ca-12-ganger-i-d%C3%B8gnet/#findComment-5437042 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salsa Skrevet 23. juni 2006 #5 Del Skrevet 23. juni 2006 Ahh! Sånn er det her også. Mat, mat, mat hele dagen. Om natten går det heldigvis LITT lenger tid mellom hver gang (ca. 3-4 timer), men på dagen er det full action. Hun var stor da hun ble født (4670) og lang, så hun trenger kanskje mye? Hun gulper aldri heller, så det er nok plass til alt hun langer i seg. Har en tendens til å sovne ved puppen også. Håper virkelig det regulerer seg snart. På kvelden er hun nærmest hysterisk etter puppen før hun endelig sovner ved 22.30-tida. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5424016-n%C3%A5r-begynte-deres-babyer-%C3%A5-spise-sjeldnere-jeg-ammer-min-p%C3%A5-3-mnd-ca-12-ganger-i-d%C3%B8gnet/#findComment-5448325 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå