Gå til innhold

Sjekk disse fantastiske bildene av fosteret !!!!!!!!


Phobia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Der står det også under uke 10 at den mest kritiske perioden var over...

Er det sånn det er i england? Frem til uke 10? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Ikke for å være gledesdreper altså - men jeg vil bare fortelle at mange bilder av fostre ikke er av levende fostre. Dette gjelder spesielt de "livaktige" fargebildene fra for eksempel Lennart Nilsson. De bildene han har tatt av unge fostre er faktisk bilder av døde fostre som er lyssatt på en slik måte at det skal se ekte ut. (Hvis noen har en Lennart Nilsson-bok er det bare å lese det som står med liten skrift helt bakerst i boken.)

 

Jeg elsker å se på disse spennende bildene - derfor blir jeg litt provosert av "lureriet".

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg leste også det med uke 10. Har også leste det på babyverden et sted at etter fullgåtte 9 uker så skal det bare vokse og at så og si alle funksjoner er på plass.... Det skulle jo tilsi at den mest kritiske fasen er over da ???

 

Jeg var innom legekontoret med sønnen min i går og spurte bare tilfeldig "hun på laben" om det var slik ennå at det er 12 uker som gjelder som safe - eller om det var rimelig sikkert at det gikk bra etter uke 9. Grunnen til at jeg spurte var at jeg nesten ikke greier å holde meg lenger med å fortelle det. Det er ingen som vet det - er i begynnelsen av uke 9 nå. Siden det blir veldig vanskelig å forklare for kommende storebror hvis det går galt, velger jeg å vente til det er noenlunde liten sjans for at det går galt.

Hun svarte kontant at nei, det er 12 uker som er "grensen" - vent litt til med å fortelle det .....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt nydelige bilder!! Elsker å se sånne bilder, det utvikler seg jo så fort inni magen!! =)

 

Ville bare si noe om det der med 10 pg 12 uker. Er det ikke sånn at når fosteret er 10 uker, eller når vi er i svangerskapsuke 12, så er det sikkert? For på den siden med bildene, er uke 1 når du har eggløsning. Mens vi regner uke 1 som første dag av siste mens, som er to uker før..... Og da er det jo egentlig akkurat det samme er det ikke, fosterets uke 10 og svangerskapsuke 12?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...