Gå til innhold

Gleder oss sånn til å fortelle nyheten til sønnen hans!!!


emmi - 15.03.08

Anbefalte innlegg

Heisann. Vi er 10+5 i dag, og blir akkurat 12 uker neste fredag. Da begynner vi ferien sammen med min samboers 9 år gamle sønn, og skal ha ferie sammen i 2 uker. Han er hos oss ca 40 % av tiden ellers. Han er kjempegla i små babyer/barn og har hintet de siste 2 årene om ikke vi skal ha barn snart. Gjett om vi gleder oss til å fortelle at han skal bli storebror : ) Pappa'n og jeg har pratet litt om hvordan vi skal si det, og blir vel å fokusere på at det blir hans lillesøster eller lillebror. Kommer sikkert til å bli litt blandede følelser fra hans side til å begynne med, men vi vil involvere han mest mulig slik at han ikke skal føle seg tilsidesatt. Er det andre som har erfaringer og tips å komme med når det gjelder å fortelle det til søsken/halvsøsken? Har dere tatt dem med på ultralyden i ca uke 18? Tips mottas med takk : )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ingen erfaring med dette, men ville bare si at det ikke er anbefalt å ta med barn på ultralydundersøkelsen. Dette for å skåne dem dersom det mot all formodning skulle være noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! :-) Vi fortalte det til datteren min på 10 år veldig tidlig i graviditeten. I likhet med din stesønn har hun ønsket seg søsken i mange år, så da vi fortalte det til henne sto bare jubelen i taket. Hun vil delta på så mye som mulig i forbindelse med graviditeten, bare vi tillater henne det. Jeg har tenkt å la henne være med til lege/jordmor en gang og la henne få høre hjertelyden. I tillegg skal hun få være med på den ordinære UL. De anbefaler ikke å ta med barn, men tror de helst mener ganske små barn da. Vi har tenkt å gjøre det sånn at hun må vente på gangen til de har sjekket alle organene osv, og så hente henne slik at hun kan få se lille nurket. Vi har vært på en tidlig UL, men da var hun ikke med. Bildet vi fikk da har hun studert NØYE, og er vedlig opptatt av hvor stort lillesøster/lillebror er til enhver tid. Så jeg tror at såpass store søsken har stort utbytte av at vi tar de med på den ordinære UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for svar.

Vi har også vært på tidlige ultralyder pga tidligere SA. Alt så bra ut forrige gang, 9+3. Hadde også tenkt å gjøre som dere, å sjekke alt først for deretter å la han komme inn og se hvis alt er ok.

Vanskelig å konsentrere seg om jobben for tiden forresten...heldigvis bare 1 1/2 uke til laaang sommerferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...