Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Er uke 16+0 i dag

Hadde en HB = 11 er det greit?

Har dere målt Ferretin? Hva er normal verdier der? Jeg får svaret om ett par dager. Lurer på om jeg trenger jerntilskudd? Er trøtt og slapp.

Bør jeg fortsette med å ta folat og omega3?

Hadde lagt på meg 3 kg så langt, er ikke det unødvendig mye?

Fikk Ødem = 1, hva betyr egentlig dette?

Blodtrykket = 100/60 er det bra?

Legen klarte ikke finne hjertelyd, men sa jeg hadde ett fint symfyse mål (men nevnte ikke hvor stort dette målet var)

Legen min har en tildens til å kun ta en oppsummering med å si "at dette ser greit ut. Ha det bra." Fint om jeg kan høre deres erfaringer.

Fortsetter under...

hei, jeg fant frem mine egne papirer for å prøve å svare. ;O)

på Hb står det at referanseområdet er fra 11,5-15,5 så du er vel da litt lav, men hvis du ikke synker mer tror jeg ikke det er noe farlig.

på ferritin er ref.omr. 15-150. jeg er på 22, med beskjed om å spise jern hele svangerskapet, men det er og fordi jeg er vegetarianer.

folat skal du bare spise de 3 første mnd. omega 3 er det bare å fortsette å spise. (jeg mener at jeg har hørt at møllers er bedre, men de er det a d og e vit så da må du passe på inntaket hvis du spiser andre vit i tillegg for de er fettløslige så du skal ikke ha for mye, det er skadelig for barnet.)

kg er veldig individuelt, jeg tror jeg hadde lagt på meg 4 kg i uke 16, er nå i uke 21 og har lagt på nesten 6, men var litt tynn da jeg ble gravid.og man kan bli gal av alle som legge på seg i alle retninger, så ikke se for mye på andre, se på hvordan du føler deg selv. (jeg hater å legge på meg så jeg har sluttet å veie meg og se hva andre veier for ejg blir bare nedbrutt.) man skal jo helst ha på ti kg og de forsvinner jo etterpå.

ødem 1 betyr vel litt i vannansamlign, men det har jeg ikke peiling på så der må noen andre svare.

jeg har faktisk stort symfyse mål, men en venninne av meg sa at hennes vokste til max med en gang også ikke mer.

håper dette gav deg noen svar!

lykke til og kos deg!

Ødem 1 = litt vann i kroppen, da er det kanksje ikke så rart at du har gått opp 3 kg heller.. Trøst deg med at dette er kilo som renner av undre fødselen og dagene etterpå.. samme blodtrykk som meg.. det er fint/lavt. Noen sliter med blodtrykksfall(inkl.megselv), men det er ikke farlig! Folat kan du fint slutte med, omega bør du fortsette med. 11 i Hb er helt greit det! Men kan nok hende det blir litt lavere etterhvert! Spis leverpostei, så holder du den fin og stabil!

Mvh meg... kommende jordmor... puh.. bare 2 år igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...