Gå til innhold

Til moderen

Sara Puh **16.05.06**

Anbefalte innlegg

Hei !

Du kjemper og kjemper og jeg er så imponert over deg. Du er utrolig som holder deg oppe i en slik situasjon. Må bare si at jeg krysser fingrene for deg !

Det er bare en ting jeg lurer på, jeg skjønner godt hvis du ikke ønsker å svare og kanskje har du allerede skrevet det et sted, men hva mener du med at dere nå må bestemme dere og at loven forlanger det. Jeg er ikke så inni dette, så jeg kunne godt tenkt meg å vite mer. Samtidig skjønner jeg jo litt, så det er sikkert ikke lett å svare på, så gjør det du føler deg komfortabel med, jeg vil skjønne det !

Jeg har fulgt med deg siden du startet disse vonde trådene og selv om jeg ikke lenger hører til her, må jeg bare inn og se hvordan det går med deg !

Lykke til videre !

Fortsetter under...

Hei og takk for støtte og kryssa fingre...

Skal prøve å svare - det er helt ok, har gått mange runder ang. dette med meg selv og min kjære allerede!

Loven forlanger ikke at vi skal bestemme oss, det er bare det at etter uke 22/23 kommer man inn under en annen lovgivning, og KAN ikke bestemme selv i så stor grad. Da regnes barnet som levedyktig, og har et eget personvern, altså må det svært sterke medisinske argumenter til (fare for mors liv, misdannelser uforenlig med liv) for at man skal få tillatelse til å avslutte svangerskapet.

Vi må innom en abortnemnd nå også (hvis vi skulle velge det) men det holder med "sterke medisinske argumenter" og "dårlige prognoser for foster" så lenge den "magiske grensen" ikke er nådd.

For meg er det en kunstig grense uansett - han der inne var et barn fra første stund, og etter OK på fostervannsprøve var han et barn vi endelig turte å vente på og glede oss til (og forsøke å finne navn til) - i 11 dager før dette skjedde...

Klem og takk fra

Hei og takk for at du svarte !

Da skjønner jeg hva du mener med loven og det å bestemme selv. Skjønner at dette ikke er lett for deg/dere. Må være et av de værste mareritt en kan gjennomleve. Har skjønt at du skal til ultralyd igjen i dag, så jeg krysser fingrene for at du får gode nyheter og gode odds for tiden videre.

Lykke til og en klem fra meg !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...