Gå til innhold

Merker man om man mister?


Florida

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kommer med et kjempedumt spørsmål... Vil jeg merke om noe går galt, slik at jeg vil spotanabortere? Eventuellt når? Er nå ´6+7, tror jeg, skal over i 8 uke i morgen... 1.gang... :-)

Når kan man se noe på utvendig ultralyd?

 

Er litt usikker... Men håper bare alt går bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Først vil jeg si til deg, at sjansen for at det skal gå bra er jo MYE større enn for at det kan gå galt. Så før du har noen egentlig grunn til bekymring, så bør du bare slappe av og nyte graviditeten.

 

Dernest kan jeg bare dele litt av min egen erfaring med deg. Jeg har dessverre sel vopplevet å miste nå nylig. Jeg hadde en MA, dvs. en missed abortion, der forsteret dør men du spontanabortere ikke. Likevel så viste jeg det på e vis. Dagen der jeg gikk inn i uke 12 følte jeg meg plutselig ikek gravid lengre. Ikke at jeg hadde hatt noe særlig med symptomer, men det lite jeg hadde (trøtthet og litt uggen) forsvant fra en dag til en annen. To dager etterpå blødde jeg bitte litt brunaktig slim og da jeg var jeg egentlig helt sikker. Jeg var først til legen, som forsøkte å finen fosterlyd og deretter på sykehuset, der jeg fikk en innvendig UL. Her så de at fosteret antakelig hadde sluttet å leve rundt uke 9. Ettersom jeg aborterte "av meg selv" måtte jeg gjennom en medisinsk abort.

 

Men du må ikke la deg skremme av dette eller andre historier. I langt de fleste tilfeller går det nemlig veldig bra. Og det er relativt sjeldent man mister så sent, som jeg gjorde. Klart vi alle kjenner bekymringen de første måneder, men du vil nok kjenne det mer sikkert dersomd et faktisk skulle skje.

 

Ønsker deg masse lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...