Gå til innhold

Blir bare mer og mer kvalm.....

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Følger med på dere "prøvere" og er nesten like spent som dere. Ønsker dere lykke til!!!

For min del er jeg inne i min 12 uke og er bare så kvalm. Trodde virkelig at dette skulle begynne avta nå, men dengang ei.... Selv om det er for et godt formål, så kunne jeg gjerne vært foruten!!! Har hørt at noen er kvalme i hele svangerskapet - HJELP! Men, det å være kvalm er ihvertfall mye bedre enn å ha mensenmigrene.

Er det noen med lignende erfaringer?

Vi skal forresten på ultralyd neste uke og grugleder oss! Håper virkelig at alt er ok. Vi vil nok ikke vite kjønnet.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5422719-blir-bare-mer-og-mer-kvalm/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei skjønn baby.

Føler med deg. Det er ikke morsomt å gå å være kvalm hele tiden.

Håper du er like heldig som meg, gikk med samme tanken om å være kvalm hele tiden i svangerskapet. Men det slapp jeg unna:) Når jeg kom i uke 18 så ble det mye bedre, ikke noe oppkast men litt kvalme. Å i uke 19 var jeg helt fri for kvalme å oppkast. Det var utrolig deilig.

Har du prøvd med fersk ingefær i kokende vann? Eller så var det mange som anbefalte meg å gå til akupunktur. Di fleste sier det hjelper.

Lykke til videre i svangerskapet:)

Hei!

Jeg var også veldig kvalm, faktisk hele dagen, hele tiden fra uke 5 til uke 15 ca. Deretter avtok det gradvis, og nå er jeg bare kvalm hvis jeg er veldig sliten eller sulten (det eneste som hjalp for meg var faktisk å spise, noe kroppen bærer preg av!) Er i uke 18 nå.

Kanskje det var en oppmuntring? Uansett - lykke til videre!

Jeg har ingen spesielle erfaringer med å være kvalm. De første 3 mnd ønsket jeg meg kvalm slik at det ble mer virkelig at jeg var gravid... Rar ting å ønske seg fikk jeg høre..Men 4 mnd begynte jeg å bli kvalm og kastet opp, men fant fort ut at det var noe jeg plutselig ikke tålte. Jeg er veldig glad i grønne epler, men det var vist for surt for meg slik at jeg ble kvalm og kastet opp..Så nå har jeg sluttet å spise epler, og pærer faktisk, og jeg har ikke vært kvalm siden. (er i uke 21 nå)

Annonse

Hei dere!

Ja, riktig at hvis jeg har noen preferanser, så er det jente jeg/vi helst vil ha. Men som alle sier som kanskje blir litt klisjeaktig: "bare det er velskapt". Blir det en gutt, så er han selvsagt hjertelig velkommen og vi blir like glade! Er det noen barn som virkelig er ønsket her i verden, så er det vel disse barna som vi får. Så mye planlegging og økonomiske budsjetteringer! (særlig hvis man må prøve mange ganger).

For min del er jeg nok litt for jordnær og (kjedelig) til å tro på slike kjerringråd som at maveform indikerer gutt eller jente eller kvalm ikke kvalm kan si noe om det samme. I likhet med mange av dere har jeg også opplevd det stikk motsatte med en del venninner og kolleger.

Men en ting er ihvertfall helt sikkert, vi vil IKKE vite kjønnet! Ikke liker vi rosa blonder og kjoler, så trenger ikke å ha det klart hvis det blir en jente. Synes lyseblått og beige er kjempetøft på jenter!! Skal på UL denne uken, blir så spennende!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...