Gå til innhold

November: kvalm fortsatt...


Ingrid og Marielle

Anbefalte innlegg

nå er jeg i uke 18 og er fortsatt plaget av kvalme. er også mye svimmel. er jeg alene om det? på mandag skal jeg på ultralyd, er så nervøs...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Ingrid! Jeg var nettopp hos første beslk hos jordmor, og hun sa at det er ganske vanlig å være en del kvalm til ca 20 uker. At det gjerne skjer en endring rundt da. Jeg har selv vært dårlig til ca 15 uker, var sykneldt 50% da. Etter det følte jeg meg liskom superfrisk i forhold, men merker nå at jeg blir kvalm hvis jeg blir sliten, stressa, gjør for mye etc. Jordmor sa at dette også er veldig normalt, at det er viktig å lytte til kroppen. De dagene jeg er kvalm og har vondt i hodet hjelper det faktisk å trene litt (yoga & "lett" aerobic) være ute i frisk luft. Bevegelsene liksom slipper opp stramming av muskler som gjør det verre.

 

Vi får satse på bra dager innnimellom!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er nå i uke 21 og sliter fortsatt med kvalme.

Har funnet ut at det eneste som hjelper sånn nogenlunde er nok søvn og hvile og å ikke bli stresset opp.

sørg for å spise ofte så du ikke blir sulten, det hjelper i hverfall litt for meg.

 

Har akkurat begynt å jobbe 30%

Har nemmelig ligget å kastet opp i flere måneder (ekstrem svangerskapskvalme) håper dette gir seg for godt snart så jeg kan få nyte svangerskapet litt:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er ny her, men ønsker å gi deg et godt råd som jeg har fått av en akupunktør jeg går til (som forøvrig også er jordmor). Jeg begynte hos henne i uke 13 for kvalme og oppkast, og hun ba meg om å kjøpe noe som heter B-Stress i helsekostbutikken. Jeg tok en tablett om kvelden og ble mye bedre. Kastet ikke opp lenger. Har sluttet med den nå, da jeg ikke sliter med det problemet lenger, heldigvis. Prøv den og se om den hjelper på deg. Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...