Gå til innhold

Skavanker!

catski

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei. det er nok helt naturlig å tenke på dette. Vi ønsker vel alle et velskapt barn. Å i de aller fleste tilfellene får man det :-) Uansett misdannelser eller ikke får du ikke vite noe før UL. Prøv å nyt tiden i stedet. tror selv jeg kommer til å tenke mye på det rett før UL. Hva vi vil gjøre hvis osv...

Husk de aller fleste av oss er veldig heldige og får bare barn med skavanker som ekstremt slitsomme i puberteten ;-)

Lykke til !!

Tenkte selv mye på det i starten... Men en må jo bare prøve å slå seg mest mulig til ro med at det blir slik det blir...

Er nå fire dager på overtid. Men var på kontroll med UL i forrige uke, og der så alt bra ut. Så en må nok bare slå seg mest mulig til ro.

Å skulle der være en liten "skavank", så er det utrolig hva vi mennesker er i stand til å takle når vi må...

Ja, jeg kjenner meg igjen i dette. Har også hatt mine perioder med bekymring. Tror det er helt vanlig at man tenker på hva som kan gå galt, men du må prøve å ikke la de tankene ta overhånd. Det er jo mye større sannsynlighet for at alt er bra, og da har man brukt masse tid på å bekymre seg. Jeg er mot slutten av svangerskapet nå og er på en måte nødt til å innstille meg på at det blir som det blir.

Jeg har en i familien med Downs syndrom (,men ikke arvelig "utgave" som er meget sjeldent), dette har jeg derfor bekymret meg mye for, siden jeg vet det krever mer av en som foreldre. Men samtidig tenker jeg at han er jo en nydelig og herlig person som vi ikke ville valgt bort om vi kunne.

Man kan ikke ha kontroll på alt i livet, for eksempel kan du bli overkjørt i morgen, så man får ta det som livet byr på. Jeg tror vi lever i et samfunn der vi er altfor oppfatt av fasade, at alt skal være så perfekt overfor andre. Prøv å forestille deg at du får et barn med et handicap eller noe, vil du ikke klare å takle det hvis du ikke bryr deg om hva andre synes? En ting er sikkert: Du kommer uansett til å elske barnet ditt!

Ja, jeg tenker en hel del på dette. Tror det kommer av at jeg jobber på et stort sykehus og daglig ser veldig mange barn med alvorlige sykdommer og syndromer. Får et skjevt bilde av hvor mange som er syke. Må stadig ta meg skikkelig sammen og tenke at de aller, aller fleste barn er helt friske og sunne og utvikler seg normalt. Og dessuten finnes det så mange sykdommer som kan behandles og gode hjelpemidler nå at det er mange sykdommer som ikke er så alvorlige som de var før. Men det er nok en naturlig fase å gå igennom å tenke over ting som kan gå galt.

heisann!

tror nok det er helt normalt å få litt "sorte" tanker.

jeg var plaget med det ganske lenge, mest fordi jeg drakk alkohol minst 4 ganger i uken (da snakker vi SUPERfyllekuler, ikke et glass i ny og ne) helt til jeg fant ut at jeg var gravid (da var jeg 7 uker på vei)

Nå høres jeg kanskje ut som en alkoholiker, men jeg bodde i USA og jobbet for Walt Disney World, og det er skikkelig partysted.

jeg hoppet også i fallskjerm med ungen i magen.

Men etter flere ultralyder sier de at alt ser helt normalt ut, og at ungen er frisk og rask.

prøv så godt du kan å fokusere på alt det positive du har i vente :)

Annonse

Vet om flere som tenker det samme som deg. Noen jeg vet om, reiste til England for å få sjekket om alt var normalt. Tok mange blodprøver og fikk de beste skussmål for at alt var normalt. Det har jeg også tenkt til å gjør den dagen jjeg blir gravid... En bør reise mellom uke 9 og 11 tror jeg det var...

Fikk tips fra en venninne om å ta UL i uke 10. Man kunne visst da se på nakkefoldene om det kunne være noe galt med fosteret. Har ikke skjønt helt hvordan de skal se det, men hun anbefalte meg å ta UL da for det var den uken de best kunne se hvordan det stod til med den lille spiren.

Hun anbefalte meg en klinikk på Skøyen i Oslo, husker ikke navnet på den nå i farten, men der kan man altså bestille UL i privat regi.

Uansett, de fleste barn er helt normale og det er som det er sagt tidligere her: utrolig hva man kan klare å takle når man står midt i det.

Ønsker dere alle lykke til og håper dere får velskapte barn :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...