Gå til innhold

Magen vokser, men negativ test...

Anbefalte innlegg

Jeg opplever noe merkelig i disse dager..

De siste 14 dagene har jeg merket at magen blir større og større, og det kan ikke være bare oppblåsthet siden det varer så lenge.

Buksene begynner å bli trange også... Jeg er slank og veltrent ellers, så jeg merker at det er noe uvanlig.

Vi begynte å prøve i april, men har fått mensen hver gang. Ved siste mensen ble ikke brystene mine mindre som de bruker å bli, de bare fortsatte å bli mer og mer "fyldige".

Har tatt 2 tester, men de er negative. Skal til legen etter neste IKM nå da, så får vi se hva som er på ferde.

Er det noen der ute som har erfaring med noe lignende?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5422102-magen-vokser-men-negativ-test/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Det kan nok være at du er gravid, for det er en del som faktisk har mensen selv om de er gravide.

Særlig gjelder dette dersom du har gått på p-piller før, slik at "systemet" ditt ikke er helt "oppdatert" enda. Dette har med hormoner å gjøre, og det kan være at kroppen din framdeles er innstilt på syklusen du hadde når du evt. brukte p-piller.

Så ta kontakt med legen du, de kan sikkert komme med et fornuftig svar til deg!

Lykke til!:)

det samme skjer meg nå også... magen bare vokser og vokser, og den er så hard!! jeg ser skikkelig gravid ut, men jeg hadde jo mensen for ei ukes tid siden så tror ikke jeg kan være gravid heller...

jeg har gått opp 5 kg da, og det bare på magen.. samboeren min er sikker på jeg er gravid, for magen står rett ut.. hehe:)

jeg har ikke testet jeg da, for regner med det ikke er noe der, mensyns det er merkelig at plutselig bare magen skal vokse sånn..

Det er jo sjeldent at magen vokser så fort at det er slik man merker at man er gravid. Og selv om det er noen som blir gravide og har mensen er vel det ytterst få. I mine prøveperioder følte jeg meg ofte også oppblåst uten å være gravid, men fikk litt andre symptomer når jeg faktisk ble gravid. Får håpe for din del at du er gravid og en av de få som har mensen under graviditet:) Lykke til.

Ja, det er jo litt rart at magen står rett ut, og er knallhard... Eller er jeg bare blitt "feit" midt på...? Og det er jo som dere sier ikke vanlig at det vises enda de første månedene uansett.

Får vel bare vente og se da, tenker jeg!

Annonse

ikke for å gi deg noen forhåpninger, men tanta mi gikk 4 mnd med mensen, så hun ante ikke at hun var gravid... dette er selvsagt ingen ønskesituasjon, fordi hun hadde drukket alkohol og div som hun ikke ville ha gjort om hun hadde visst at hun var gravid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...