Gå til innhold

Gode råd for å øke melkemengden???

Anbefalte innlegg

Jeg trenger noe gode råd for å øke melkemengden.... Jeg har hele tiden måtte brukt mme i tilegg til ammingen.... Jeg har trodd at jeg har hatt nok melk siden det kan renne litt etter lillegutt er ferdig med puppen... Tenkt at det kanskje ikke var nok næring eller noe..

Men jeg pumpet meg nå, på BEGGE bryst og fikk 50 ml!!!!!!!! :( Det er jo ingenting! *snufs*

Jeg har kjøpt ammete, og tenkte jeg skulle pumpe hver andre time nå... Men noen andre gode råd???

Takker for svar :)

Fortsetter under...

Ammer du ofte? Spiser han lenge? Er han fornøyd og glad? Har han passelig med bæsj og tiss?

De fleste klarer ikke å pumpe ut like mye som babyen klarer å suge ut, så du har helt sikkert mer enn 50ml tilsammen. Hvis det renner av seg selv når babyen er fornøyd har du masse melk igjen! Husk at det tar noen dager, kanskje to uker før du evt merker noen virkning av ammeteen. Men bare stol på at babyen regulerer produksjonen din hvis han trenger det.

Han er fornøyd & gla så lenge han får 1-2 flasker (ca 50-60 ml hver gang) med mme om dagen.... I tilegg til ammingen.

Jeg snakket med helsesøster og skulle prøve å bare amme i 1 uke, for så å veie han igjen.

Første dagen gikk ganske greit, ble en del sutring og jeg ammet han hver time, til annenhver...

Men andre dagen sutret han hele dagen, og fra kl 18-23.30 var han hyyyysterisk... :(

Så når jeg da gidde han mme drakk han 70 ml og sovna som en stein etterpå.... :)

Han ligger ca 15 min på hver pupp, ofte lengre.... Med de fleste måltid blir han fornøyd, men når ettermidagen & kvelden nærmer seg er det værre :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...