Gå til innhold

April: til alle gravide aprilmødre...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei! Jeg er i dag 9+6 i følge www.babyverden.no - altså 10 uker i morgen. Magen er er allerede begynt å vise litt, og spesielt om kvelden. Nå skal det sies at jeg var rimelig tynn da jeg ble gravid, så jeg regnet med at magen raskt ville gå fra "innovermage" til "utovermage" - og det har den altså gjort. Det blir å gå med bukseknappen åpen på kveldstid, ja... Formen er ellers veldig bra! Har vært litt uvel innimellom, men ikke direkte kvalm. Det var jeg heller ikke i forrige svangerskap. Litt trøttere enn vanlig er jeg jo, og ikke har jeg like mye tid til hvile som i forrige svangerskap - da var jeg student med ca 3 timer undervisning for dagen... Nå er det 100% jobb - og en aktiv og våken gutt som krever sitt om ettermiddagen. Ellers har vi offentliggjort det til "hele verden" siden det er så vanskelig å holde på sånne gøye hemmeligheter. Litt tidlig enda selvsagt, men vi får håpe at det går bra denne gangen også. :-)

Nå skal jeg jammen ta meg enda en skål med sjokoladeis!!! Det blir den tredje i dag...

Klart det :-)

Jeg er 21 uker på vei nå, og det er deilig å være halvveis allerede. Kan hende jeg har dårlig hukommelse, men det går liksom mye fortere denne gangen. Formen er desverre ikke mye å skryte av akkurat nå. Jeg har altfor lavt jernlager (oppdaget det da jeg var 8 uker på veg), men presset meg til å fortsette som før i seteden for å roe ned. Så nå sa kroppen stopp. Jeg spiser dårlig, sover dårlig, sliter med vondt i ryggen og kvalme, men tror egentlig det meste bare stammer fra at jeg er veldig , veldig sliten (uff, det ble sytete dette.) Nå er jeg 100 % sykemeldt, og prioriterer å ta vare på meg selv og babyen. Og min lille øyensten også da. Han kan irritere livet av meg med å fremdeles ta det han ikke får lov til, selv etter 20 nei fra en sliten og utålmodig mamma. Men når jeg hører den trillende latteren hans, føler jeg hvordan overskudd og glede bare kommer strømmende på. Han er så herlig, den lille skatten min :-)

:)

Jeg er nå 29 uker på vej. Har det for det meste superfint, men dager hvor jeg har båret mye rundt på Storm kan jeg merke det i lenden, og får problemer med å gå... Men så roer jeg ned litt, og så blir jeg bra igjen :)

Jeg spiser også masser av chokoladeis!

Sist jeg var gravid tenkte jeg på det 24-7, og det gjør jeg absolutt ikke denne gangen, det har jeg alt for travelt til. Men det er nå også fint nok - tror kanskje jeg tenkte litt vel mye på det sist :)

Men jammen gleder jeg meg!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...