Gå til innhold

Sigve og Sofie kom 2 mnd for tidlig

Lis67

Anbefalte innlegg

Hei jenter!

Man skal være forsiktig med hva man ønsker seg, for plutselig får man det! Jeg som gikk og sutra de siste ukene pga alle "vondtene" mine og bare ønska at tvillingene skulle komme ut!

Og ut kom de, i uke 31+5:

Så holdt det på å gå galt.... Morkaka løsna og jeg styrtblødde. Heldigvis var jeg på sykehuset til observasjon da det skjedde, og det ble haste-keisersnitt. Jeg mista 2.5 liter blod og måtte ha blodoverføring. Men resultatet ble det aller beste: 12.juni kom lille Sofie på 1998g og 42.5 cm og Sigve på 1926 og 43 cm til verden. Begge to var nok litt "kunstig" tunge pga mye væskeansamling i kroppen. De var faktisk litt lubne. Sofie mistet raskt 300g og Sigve 200g av fødselsvekta, men nå er vekta på tur opp igjen. Heldigvis. De er verdens nydeligste, og jeg nyter hvert sekund jeg får holde dem og kose med dem. De ligger forstatt i kuvøse, og må nok være på prematuravdelingen i 2-4 uker til.

Jeg regner ikke med å klare å opprettholde kontakten så godt her inne ei stund framover. Ønsker dere lykke til videre, og håper alle klarer å knipe igjen så lenge som mulig. To stk premature babyer er ingen spøk.

vennlig hilsen

Fortsetter under...

MIne to små kom også 2 mnd for tidelig.men de veide bare 1764 og 1761.Men ingen av dem kom i kuvøse,bare varmeseng.Tv 2 trengte bare litt pustehjelp de første timene.Så det er to sterke tøffe gutter:)Hvem sykehus er du på?Jeg var på Ullevål men er endelig hjemme igjen nå.Lykke til videre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...