Gå til innhold

Føler meg ikke gravid, er det flere som meg? Er kort på vei da....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei, Jeg er 4+5 og føler megabsolutt ikke gravid. Jeg har tatt 3 tester og alle er positive så jeg er jo gravid men er så redd for at det er noe galt og at embryo allerede er dødt for jeg har jo ingen plager.. Ikke noe ømme pupper, ikke vondt rundt brystvortene, ikke kvalm etc. Er jeg bare hysterisk eller burde jeg ha symmptomer nå?

Er så redd for at dette ikke skal gå den rette veien...

Noen andre uten symptomer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 9+4 og går med de samme tankene. I starten kjente jeg murringer i mage og rygg, og hadde to-tre dager med kvalme. Nå er så godt som alle symptomer borte. Jeg tror det går an at alt er bare bra selv om man ikke kjenner noe! For din del kan det jo hende at symptomene kommer etter hvert som kroppern din får produsert mere av graviditetshormonet. Men jeg skjønner veldig godt uroen din! Den er sikkert unødvendig, men det er vanskelig å ta alt med ro når man stadig lurer. Jeg ringte legekontoret her om dagen med mine bekymringer, og de var heldigvis forståelsesfulle. Fikk time til fredag, der vi skulle forsøke å høre hjertet. Jeg tror det er alt for tidlig etter hva jeg har lest her inne på forumet, men gir det et forsøk! For din del er nok det litt tidlig, men hvis du har råd kan du jo bestille deg en privat ultralyd om noen uker? Koster mye, men kan jo gjøre deg roligere. Jeg skal vurdere det samme hvis jeg ikke får hørt hjertet på fredag. Blir jo helt gal av dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!! Enig; man blir helt gal av dette her... Enda jeg er så kort på vei, men er bare så bekymret likevel. Har en fra før og mente jeg hadde flere symptomer tidlig med førstemann...men jeg kan jo huske feil. Jeg har jo også bekjente som ikke finner ut at de er gravide før det har gått 2-3 måneder, så det må jo være endel som ikke får symptomer også da....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har du nok rett i! Jeg har tenkt som så at hvis det ikke hadde vært for de positive graviditetstestene (hjemme og hos lege) så hadde jeg ikke skjønt at jeg var gravid (Bortsett fra at mansen ikke kommer da, så hadde vel lurt). Jeg prøver å være litt flink til å skrive "dagbok" over svangerskapet, slik at jeg kan lese i den en annen gang og huske hvordan det var. Kanskje det kan hjelpe meg litt hvis jeg blir gravid en annen gang og heller ikke kjenner nor, for da har jeg sikkert glemt åssen det er nå. Før jeg ble gravid gledet jeg meg stort til å bli det, og hadde aldri trodd at det skulle føles som en enste lang ventetid..Har visst om det fra 3+4, og tiden frem til 9+4 har vært laaang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det også sånn. Er 6+3. I mitt føste svangerskap hadde jeg ømme bryster og litt murring i magen. Men nå kjenner jeg ingenting! Bør vel være glad for at man ikke har noen plager når man hører hvordan enkelte andre har det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn er det her også.. kun ømme pupper.

Skulle ønske jeg hadde vært litt oppblåst under navlen, for det er det så mange gravide som er... Noen som vet om det er vanlig at det di ser fostersekk uten at det kommer noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forrige svangerskap hadde jeg ingen symptomer før uke 10 (Som var ekstrem tretthet og svimmelhetsanfall) ømme pupper fikk jeg aldri, og hadde egentlig ingen andre symptomer heller før magen begynte å vokse i 22-24 uke.

 

Nå er jeg 5 uker på vei, og har ingen symptomer nå heller, bortsett fra at jeg kjenner livmoren strekker seg.

Bare vær glad for at du har sluppet unna kvalmen så langt!

 

Men jeg skulle også gjerna hatt litt symptomer, slik at man visste "sikkert". Denne gangen er jeg litt mer rolig, men forrige gang hadde jeg satt veldig pris på det. Forrige gang turte jeg ikke "innrømme" for meg selv at jeg var gravid før jeg hadde vært til legen i uke 12...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen kommer som regel ikke før i uke 6, om den kommer i det hele tatt da; du kan jo være en av de heldige som slipper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært hos legen en gang allerede, men synes egentlig ikke det hjalp noe jeg, for de sjekker jo ikke noe som har med graviditeten å gjøre, bare urin, blodtrykk og blodprosent..Fylte ut helsekortet..Men ingenting av dette bekrefter jo at det går bra... Har jo fått positive tester, men det var jo helt i starten, og etter det har jeg jo ikke fått noe bekreftelse i det hele tatt, så det er litt frustrerende ja! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig å lese at det er flere... Jeg har bestillt time hos gyn (privat) for å ta UL i uke 6 for da har jeg hørt at de kan se et bankende hjerte om alt er som det skal... Og er det det så er man visst kommet litt lenger. Hos noen kommer det jo aldri et bankende hjerte... (uff). Jeg har noen venninner som fik kpåvist en sånn fostersekk (eller hva det heter) men det var aldri noe hjertebank. Da vil jeg heller finne ut det så raskt som mulig enn å leve i håpet om noe er galt...

Hjelp, man kan bli sprø!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn tenker jeg også!

Folk synes jeg er hysterisk som tenker sånn, så jeg er glad det er flere her inne. De "utenfor" skulle bare visst..Den dagen de blir gravide og er bekymret skal jeg ta igjen med samme strenge tone som de tar til meg "skjerp deg nå da, du kan ikke tenke sånn..." osv... Så skal vi se om pipa får en annen låt. Fornuften min sier at man ikke kan gå og bekymre seg for alt hele tiden, men jeg klarer ikke slå meg helt til ro før jeg har sett at det er som det burde være på dette stadiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...