Gå til innhold

gruver meg til smertene

Anbefalte innlegg

Skrevet

NYTT 00:03 21.06.2006

huff, som jeg begynner å gruve meg til fødselen.

jeg har født 2 ganger tidligere og vet hvor store smerter det er.

jeg har hintet frempå om det til jordmor, men siden jeg har hatt to "lette" fødsler før så går det nok greit denne gangen oxo...

ingen trøst der nei.

så jeg får heller holde det for meg selv....

det er kun smertene og det å ligge i evas drakt blant så mange folk jeg gruver meg til, men selvfølgelig mest smertene....

noen andre som har det sånn som meg?

fordi man har født før betyr det ikke at man trenger å gruve seg mindre til fødselen.

føler meg som en pyse men det er nå bare sånn da.

vil ikke ha så store smerter..

det ødelegger så mye av den fine tiden under svangerskapet å gruve seg slik.

har bare 4 uker igjen, får mer å mer angst for hver dag som flyr avgårde.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene, jeg er skitt nærvøs og jeg har 4 dager igjen til termin og førstegangs, jeg aner jo ikke hva jeg går til, jeg er den største pingla til vanlig. Jeg prøver og forestille meg ting som kommer til og skje når fødslen kommer og jeg får helt noya jeg blir så redd og så nærvøs at jeg nesten ikke får puste, men allikevel så gleder jeg meg til smertene kommer for da vet jeg at det ikke er lenge igjen, jeg skal nok ha epidural men er jo kjempe redd for spøyter og, så jeg sliter litt hehe, tanken på og presse ut noe så stort fra det lille ja du vet jeg får helt vondt nedentil og angsten kommer for fult. Har hatt en f....... kjerring til jordmor og hun har heller ikke fortalt at man kan få ekstra oppfølging og sånne ting på sykehuset der du skal føde når man har fødselsangst men det er jo selvfølgelig for sent for meg, Ikke hold det for deg selv at du er redd fortell det til jordmoren din for det er kanskje ikke for sent for deg. Jeg ønsker deg all lykke til og jeg vet veldig godt hvordan du har det for jeg er kjempe redd selv

klem fra meg

Skrevet

Hei... Heldigvis er det fort gjort tenker jeg. Jeg og hadde en kjapp fødsel sist og liksom enkel og. Men for meg var det et smertehelvete. Jeg blir grepet av panikk titt og ofte om dagen og tenker at Nei!!! Jeg vil ikke ha så vondt igjen... Jeg har ikke så mange gode råd til deg bortsett fra at det går fort over igjen også:) Hva med smertestillende? Jeg fikk epidural sist og det var fantastisk da den fungerte..

Skrevet

Hei!Vet hvordan du har det,jeg grua meg ganske mye jeg også.

Et litetips,gå inn på fødselsangst debatten og les om phantombaby si fødsel (i 5 deler),den var så fin,den hjalp meg utrolig mye!!:-)

Masse lykke til videre i svangerskapet og med fødselen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...