Gå til innhold

redd for smertene

Anbefalte innlegg

huff, som jeg begynner å gruve meg til fødselen.

jeg har født 2 ganger tidligere og vet hvor store smerter det er.

jeg har hintet frempå om det til jordmor, men siden jeg har hatt to "lette" fødsler før så går det nok greit denne gangen oxo...

ingen trøst der nei.

så jeg får heller holde det for meg selv....

det er kun smertene og det å ligge i evas drakt blant så mange folk jeg gruver meg til, men selvfølgelig mest smertene....

noen andre som har det sånn som meg?

fordi man har født før betyr det ikke at man trenger å gruve seg mindre til fødselen.

føler meg som en pyse men det er nå bare sånn da.

vil ikke ha så store smerter..

det ødelegger så mye av den fine tiden under svangerskapet å gruve seg slik.

har bare 4 uker igjen, får mer å mer angst for hver dag som flyr avgårde.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5420117-redd-for-smertene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ut i fra det du sier så høres det ut som om du aldri har hatt noe smertestillende i forbindelse med dine fødseler. Du har tydeligvis aldri prøvd epidural. Hvis det er smertene du gruer det voldsomt til, så kan du spørre pent om du kan få bestille epidural. Det går an å skrive til fødeavdelingen du skal føde på og si at du ønsker det, da går det an å avtale med sykehuset at du kan få satt epidural tidlig i fødselen før smertene blir uutholdelige. Jeg hadde en sånn avtale med sykehuset begge gangen jeg fødte, og jeg fikk det som jeg ville. Jeg fikk epidural forholdsvis tidlig i fødselen, før smertene ble enorme, og det virket veldig effektivt på meg.

Du vil kanskje ikke ha epidural? Har du prøvd lystgass før? Syntes du det hjalp? Du får bruke den siste tiden du har igjen til fødselen til å tenke deg nøye om hva du ønsker for fødselen. Ønsker du å få smertestillende hjelp i fødselen, eller er du kanskje blant de som er redd for å ta epidural? Husk at det er ikke noe nederlag å be om epidural, man blir ikke noen dårligere mor for det. Ikke hør på de som sier at det skal gjøre vondt å føde, ønsker man smertestillende så er man feig og umoden. Du må være ærlig og gi uttrykk for det du virkelig ønsker inni deg.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5420117-redd-for-smertene/#findComment-5425112
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...