Gå til innhold

Oktober: Hva sier barna deres?

Supermamma...eh...vel..

Anbefalte innlegg

Markus snakker ikke så mye. Tror han har mye mer fokus på å få ting til med kroppen (krabbe, stå osv). Han sier mæ og bæ innimellom, ellers er det bare hyling også "synger" han når jeg synger, men det er mer sånn hyling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Emmas første ord var "hadet" å nå har hun sagt mamamama og papappa en stund men igår sa hun MAMMA helt klart og tydelig to ganger før hun gikk tilbake til mamamama...

Ellers går det mye i.: blablalalala..i gjerne ganske høye toner og lave morske toner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går myyyye i papappa....... av og til tydelig pappa.....

bæ, hei og ja sånn en sjelden gang! ;o)

synge gjør vi også ja,hehe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seier mamma og så mamamammamama.

ikkje pappa men babba. derderderderder går det i . hyling av ein veldig høg skala:)

ahhhhh,ahhhh og svarer eg med det fortsetter han,så vi har ein samtale med ahhhahhh.

litt synging også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i mamma mamma mamma eller pappa pappa pappa også da da da........:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye babbel og rare lyder som han øver seg på. I tillegg "synger" han med når jeg synger (når han er i rette humøret da).

Av "snakking" tror jeg han har prøvd å si "hei" en god stund. I det siste sier han mye "gyh, gyh" som muligens er "gøy". Begge disse er ord jeg bruker mye.

Mye mamamama også, en sjelden gang "mama" - men det er kun EN eneste gang jeg synes han har prøvd å bruke det rett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heer går det mest i pah-pah og pap-pa. Når jeg sier MAMMA til han, titter han bare rart på meg, smiler og rister på hodet! Makan =D

Men pap-pa, da-da, bø og hei + høye lyder er det det går mest i her. Samt noen lave dype lyder han lager langt ned i halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

endelig sier hu mamma til meg...og ikke bare mamamamama(selv om det forekommer)

bush= pus (men like gjerne en liten hund..hehe)

gakkakk= badeanda

...ellers er det mye kjefting på noe som høres ut som blanding av fransk og arabisk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Markus fått skikkelig fart på babblingen da. Går mest i bah-bah-bah og litt andre lyder. Og innimellom peser han så han høres ut som Marlon Brando i Gudfaren... hihi. Ler litt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også skikkelig pesing!!! Høres ut som han lider av astma eller noe sånn... har begynt å kalle ham for lille hunden min... ligger på gulvet under oss når vi spiser og puster og peser.Ser nesten ut som han tigger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamammammama. papapapapa, daddaaddaa, bæbæbæbæbæ. I tillegg har han lagt seg til en hvesende sint lyd når han ikke får viljen sin. Omtrent som ei sint kråke. Storesøster føyer ham i alt, så han vet at det virker;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De siste dagene har hun begynt å si mamamama, spesielt i en noe sutrende tone når hun vil at jeg skal løfte henne opp (utspekulert ja...:)). Ellers babler hun mye, har begynt å lage brommbrommlyd, men ikke nødvendigvis når hun ser en bil...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Når han blir frustrert eller lei seg skriker han mamamama, men om han prøver bevist å si mamma eller om de er bare noe mummling vet eg ikke :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...