Gå til innhold

Oktober: Hva sier barna deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Markus snakker ikke så mye. Tror han har mye mer fokus på å få ting til med kroppen (krabbe, stå osv). Han sier mæ og bæ innimellom, ellers er det bare hyling også "synger" han når jeg synger, men det er mer sånn hyling. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Emmas første ord var "hadet" å nå har hun sagt mamamama og papappa en stund men igår sa hun MAMMA helt klart og tydelig to ganger før hun gikk tilbake til mamamama...

Ellers går det mye i.: blablalalala..i gjerne ganske høye toner og lave morske toner :)

Skrevet

Så morsomt. Gleder meg til det samme skjer her.

Skrevet

det går myyyye i papappa....... av og til tydelig pappa.....

bæ, hei og ja sånn en sjelden gang! ;o)

synge gjør vi også ja,hehe.....

Skrevet

Seier mamma og så mamamammamama.

ikkje pappa men babba. derderderderder går det i . hyling av ein veldig høg skala:)

ahhhhh,ahhhh og svarer eg med det fortsetter han,så vi har ein samtale med ahhhahhh.

litt synging også

Skrevet

Her går det i mamma mamma mamma eller pappa pappa pappa også da da da........:)

Skrevet

Mye babbel og rare lyder som han øver seg på. I tillegg "synger" han med når jeg synger (når han er i rette humøret da).

Av "snakking" tror jeg han har prøvd å si "hei" en god stund. I det siste sier han mye "gyh, gyh" som muligens er "gøy". Begge disse er ord jeg bruker mye.

Mye mamamama også, en sjelden gang "mama" - men det er kun EN eneste gang jeg synes han har prøvd å bruke det rett..

Skrevet

Heer går det mest i pah-pah og pap-pa. Når jeg sier MAMMA til han, titter han bare rart på meg, smiler og rister på hodet! Makan =D

Men pap-pa, da-da, bø og hei + høye lyder er det det går mest i her. Samt noen lave dype lyder han lager langt ned i halsen.

Skrevet

endelig sier hu mamma til meg...og ikke bare mamamamama(selv om det forekommer)

bush= pus (men like gjerne en liten hund..hehe)

gakkakk= badeanda

...ellers er det mye kjefting på noe som høres ut som blanding av fransk og arabisk:-)

Skrevet

glemte at hu de siste dagene har begynt å si "habe" når hu vinker:-)

Skrevet

Nå har Markus fått skikkelig fart på babblingen da. Går mest i bah-bah-bah og litt andre lyder. Og innimellom peser han så han høres ut som Marlon Brando i Gudfaren... hihi. Ler litt da.

Skrevet

Her er det også skikkelig pesing!!! Høres ut som han lider av astma eller noe sånn... har begynt å kalle ham for lille hunden min... ligger på gulvet under oss når vi spiser og puster og peser.Ser nesten ut som han tigger!

Skrevet

mamammammama. papapapapa, daddaaddaa, bæbæbæbæbæ. I tillegg har han lagt seg til en hvesende sint lyd når han ikke får viljen sin. Omtrent som ei sint kråke. Storesøster føyer ham i alt, så han vet at det virker;)

Skrevet

De siste dagene har hun begynt å si mamamama, spesielt i en noe sutrende tone når hun vil at jeg skal løfte henne opp (utspekulert ja...:)). Ellers babler hun mye, har begynt å lage brommbrommlyd, men ikke nødvendigvis når hun ser en bil...:)

• 2 uker senere...
Skrevet

Når han blir frustrert eller lei seg skriker han mamamama, men om han prøver bevist å si mamma eller om de er bare noe mummling vet eg ikke :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...