mamelukken Skrevet 20. juni 2006 #1 Skrevet 20. juni 2006 Lillegutt er 6,5 mnd. Fullammet til han var 6 mnd, så begynte vi med risgrøt blandet med morsmelk. Nå spiser han havremelsgrøt, grønnsakmos, Høstgryte (Småfolk), div fruktsaft/pure. Han har to tenner og det ser ut som han syns det er godt når han får smake små biter med forskjellig. Han har fått smake små smuler av brød, og det "tygger" han med godlyd :-) Bør kanksje vente litt til før han får brødbiter med pålegg, med tanke på at gluten skal introduseres forsiktig? Kanskje gi han litt grøter med hvete først, sånn at han vennes gradvis til gluten?
r r r Skrevet 20. juni 2006 #2 Skrevet 20. juni 2006 Du kan jo likegodt bruke brød (med pålegg) som introduksjon til gluten, bare ikke gi så mye. Det er fint at de små lærer seg å tygge! Begge mine hadde fått grøt fra 4 mnd og fikk brød fra ca. 6 mnd - smake litt av mammas mat først og så hele måltider med brød etter hvert. Litt tidligere til eldstemann som ikke likte grøt noe særlig og først hele måltider til jenta vår når hun var ca. 10 mnd.
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 20. juni 2006 #3 Skrevet 20. juni 2006 det har ikke jeg tenkt over i det hele tatt jeg!!! gluten altså! snuppa har spist ca.ei halv br.skive siden hun var 7mnd er snart 8mnd, det har gått kjempe greit.... leverpostei er best syns hun.... hun får liksom en mellom ting mellom ei ert og en sukkerbit..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå