7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 20. juni 2006 #1 Skrevet 20. juni 2006 Jeg er veldig usikker på hva kynnere er.. Men etter sex blir magen veldig hard og litt mensaktigvondt/varm.. kan det være kynnere? har hørt at det er vanlig etter sex å ha det, men som sagt vet jeg ikke hvordan kynnere kjennes ut, så.. noen av dere som vet ?
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 20. juni 2006 #2 Skrevet 20. juni 2006 mine kynnere føles som om magen plutselig blir knallhard! Om morgenen når jeg våkner har jeg ikke sås tor mage, men utover dagen, hvis jeg gjør noe spesielt så blir magen knallhard en stund. Kan være litt ubehagelig. Etter sex blir det det samme, og da kommer avogtil mensmurringene også, men det er muligens sammentrekninger i livmoren som påvirker litt også.
Murmeline Skrevet 20. juni 2006 #3 Skrevet 20. juni 2006 Hei du:) Hvordan er formen? (Var det ikke deg som litt motvillig ble sm i forrige uke?) Jeg kan jo forklare hvordan kynnere kjennes ut for meg. Når livmoren strammer seg, feks etter sex eller annen fysisk aktivitet, er det vanskeligere å strekke seg; magen trekker seg jo litt sammen, og jeg blir nesten litt krumbøyd. Det verker lett, og kan kjennes litt ut som mensaktige smerter, bare at det gjør ikke vondt... Om jeg synes kynnerne er ubehagelig (skjer typisk ute i byen, i butikk el.l), hjelper det ofte å sette seg ned. Jeg får også kynnere i sofaen, men de er ikke så ubehagelige. Magen blir jo også svært hard når man har kynnere, om jeg trykker handa innover, møter den veggen skikkelig etter ca to cm trykk innover (magefett, hihi:). I vanlig tilstand er livmora mer bevegelig og ikke stram, og det er derfor enklere å klemme på magen om du skjønner. Jeg driver selvfølgelig ikke og klemmer på magen i tide og utide, men jeg synes det er en veldig grei indikator på kynner, samt at man blir "kjent med" magen også.
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 21. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 21. juni 2006 Hei hei ! takk for svar! da er det sikkert kynnere, altså ikke farlig-he he Joda, det var jeg som ble sykemeldt.. Etter praten med legen er jeg roligere og skjønner at dette er det beste-- NÅ begynner jeg jo å bli vant til det alt-kjenner at kroppen,ungen og jeg trenger det -jeg lever jo igjen.. HUrra;) Så legen hadde rett.. Klem
OktoberTussi Skrevet 21. juni 2006 #5 Skrevet 21. juni 2006 Jeg kjenner veldig godt forskjell på når jeg har kynnere og ikke.. Får det nesten hele tiden jeg da, ved minimale anstrengelser eller når babyen sparker.. Magen strammer seg veldig! Den blir virkelig steinhard! Når jeg ikke har det, klarer jeg å dytte litt på magen, men når kynnerne setter i gang er magen stram som en fotball, stikker mye mer ut, og det er så ømt at å ta på den går nesten ikke. Det kan gjøre veldig vondt over nederste del av magen, men i det siste har det heldigvis vært mest ubehagelig at det strammer seg så kraftig og ikke så mye menssmerteaktig. Når magen slapper av igjen har det faktisk hendt at jeg har sett rundt meg etter babyen! Plutselig føles jeg ikke gravid lenger, og det kjennes bare ut som om jeg har litt mye kosefett på magen.
Murmeline Skrevet 21. juni 2006 #6 Skrevet 21. juni 2006 Hurra for at du har klart å roe deg ned litt da:). Det hender at disse legene har rett dessverre;) Men har du tenkt på at vi snart skal over til 3.trim? Hjelp..../Hurra
7 oktober- ble mamma 6 okt=) Skrevet 21. juni 2006 Forfatter #7 Skrevet 21. juni 2006 Hallo igjen ja, jeg har tenkt på det med 3 trimester ja.. helt utrolig hvor fort tia går.. herregud for ikke lenge siden satt jeg på nytårsfest og ante ikke at jeg skulle bli gravid om 14 dager.. Rart(jobba jo med saken da, men alikevell) Helt utrolig at vi skal bli mammaer;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå