Gå til innhold

Hcg nivå .. hjelp!1

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen !!!

Tenkte jeg skulle spørre om det er noen som har erfraring med dette med hcg nivået. Jeg har vært igjennom AIH og tok blodprøve dag 16 med verdi på 4 .. ikke mye men noe.. Så kom mensen og damen på sykehuset sa at jeg ikke var gravid.. Har hatt en del smerter på søndag og noe i går.. tok en grav. test etter at sykesøster ville at jeg skulle komme inn i dag og ta en ny blodprøve. Hjemmetesten sa gravid og blodprøven viste ett nivå på 197. Jeg skulle hatt EL i helgen hvis normalt, så hva kan dette være.. Skal til UL i morgen og damen skisserte at jeg kunne ha blittt gravid på egenhånd og at resultatet så fall er bra. Hvis jeg har vært uheldig så kan det være utenfor livmor grav og da ses det jo på UL i morgen.. men det er det lenge til.. Hva er deres erfaring på dette området ??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5419164-hcg-niv%C3%A5-hjelp1/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hcg på 197 er bra! Men litt avhengig av hvilken dag du er på nå. Hvor lenge er det siden blodprøven med nivå 4? Hvor lenge er det siden mensen?

Vil tro at du hadde smerter i magen nå hvis det var exu, så jeg kan ikke gjøre annet enn å si tvi-tvi og masse lykke til.

Til orientering ble jeg kjemisk gravid på mitt første AIH-forsøk, men da steg ikke hcg høyere enn 34, så du er nok ikke kjemisk gravid:-)

Lykke til & klem

Hei !!

Takker for lykke ønskninger..

blodprøven med nivå 4 ble tatt 2 juni. Dag 16 etter inseminasjon. samme dag kom mensen og var kreaftig i 2 dager. Så kom det litt blod på søndag som var og testet da med nivå 197 i dag.. hm ...

Hva er exu.. ??

Jeg er spent selv jeg.. håper jeg er gravid...

exu = gravid utenfor livmora

Min teori er at du kanskje fikk tidlig EL etter AIH-forsøket (pga. hormonene du hadde gått på?) og at du faktisk har klart å bli gravid på egen hånd:-)

Fantastisk - så gøy! GRATULERE:-)

Klemmmmm

Gratulerer! Det kan jo være en slow starter du har i magen! Det har nemlig jeg! Mitt nivå var kun på 26 på RD14. 4 dager senere var den oppe på 102, og 4 dager etter det igjen var den på 624. Den skal doble seg etter 48-72 timer, så hvis den gjør det er alt fint!

klemmer fra lykkelige

Hei alle dere!!

Var på UL i dag og der så han ingenting. Altså så er jeg ikke grav utenfor livmoren etter inseminasjon 18, 19 mai. skal ta ny blodprøve mandag og ny ul på tirsdag. Er kjempe spent på å se hvilken vei dette går..

Annonse

Hei hei !! nå er jeg lei meg jeg... vel.. vet vel egentlig ikke hvordan jeg skal føle det nå.. HCG nivået mitt var bare på 324 og det har gått en uke fra sist jeg tok og da viste den 197. Er vel ikke mye håp her eller ?? hva synes dere.. ?? Litt lite synes jeg til å¨være vanlig graviditet.

Ja ja skal til UL i morgen så jeg får høre hva legen sier..

Normale enbarnssvangerskap

Verdiene er for de ulike dagene etter at hCG er påvist

Dag Snitt Høy Lav Antall

14 48 119 17 12

15 59 147 17 18

16 95 223 33 23

17 132 429 17 21

18 292 758 70 19

19 303 514 111 23

20 522 1690 135 13

21 1061 4130 324 12

22 1287 3279 185 22

23 2034 4660 506 13

24 2637 10000 540 16

"Høy" viser den høyeste verdien som er funnet hos gruppen med gravide.

"Lav" viser den laveste verdien som er funnet hos gruppen med gravide.

"Antall" er antallet tester som er tatt den dagen hos gruppen med gravide.

Tallene er basert på en gruppe med 53 gravide enbarnssvangerskap. Resultatene er ikke 100% pålitelige siden det er variasjoner fra svangerskap til svangerskap og person til person. I tillegg kan de ulike laboratoriene komme frem til ulike resultater.

Det som er sikkert er at hCG nivået skal ha en jevn stigning i svangerskapet frem til 8-10 uker - på et maksimum: 50.000-100.000 - for deretter å synke til ca. 20.000 for resten av svangerskapet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...