Gå til innhold

Argsint lita snuppe

Anbefalte innlegg

Snuppa på ca 5 uker er fryktelig vanskelig på kveldene.

Fra rundt 21 til midnatt raser hun. Vræler som best hun kan.

Ikke skal hun sove og ikke skal hun spise.

Aner ikke hva jeg skal gjøre. Er slitsomt både for oss foreldre og for henne. Hun blir jo kokvarm.

Noen med gode råd?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5418665-argsint-lita-snuppe/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun har sikkert luft i magen. Det kommer ofte på kvelden. Sånn var/er det her også (hun er 1 mnd), men vi har merket litt bedring denne uken faktisk. Vi skjønte at det var luft fordi hun krøket bena og strakk dem igjen mens hun skrek. Du kan jo forsøke Minifom før hver mating, eller litt sukkervann (husker ikke blandingsforholdet - det vet kanskje andre her).

Ikke sikkert det er kolikk, men luftplager tror jeg de fleste nyfødte sliter litt med - mer eller mindre.

Min lillemor var akkurat på samme måten. Skrek og skrek, og ble stiv som en stokk. Jeg lurte lenge på hva i alle dager det var jeg spiste som ga henne dette, det kan ta 2 dager fra du har spist noen til hun får utslag i følge helsesøster (noe som gjør det hakket verre å vite hva man har spist, må jo ha elefanthukommelse for å huske absolutt alt). Men jeg fant altså synderen - brokkoli (skammer meg litt over at jeg ikke tenkte på det med en gang, jeg lurte lenge på om det kanskje var fruktjuice)

Straks jeg kuttet ut brokkolien (spiste ikke mye engang, kanskje bare 2-3 biter) ble hun bedre.

Mitt råd er at du går nøye gjennom hva du spiser og drikker. Kutt ut en ting om gangen så du har kontroll.

Lykke til ! Det er ikke noe moro når de gråter så fælt på kvelden.

Jeg glemte å si at mens det sto på så tok jeg henne på badet, og smurte henne inn i babyolje så hun fikk litt massage. "Syklet" med bena hennes og sånne ting. Vet ikke helt om det hjalp, men det lettet på samvittigheten liksom - bedre enn å bare bære og ikke gjøre noe, hvis du skjønner hva jeg mener :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...