Gå til innhold

SA etter å ha født gutter?!? (samme som på mistet, gravid på nytt)

Leontine

Anbefalte innlegg

Var inne på dagbladet.no og så det er en artikkel fra Danmark, hvor de drev å undersøkte om jenter som har født gutter, er mer utsatt for å miste. Legger en link så kan dere lese selv...http://www.dagbladet.no/dinside/2006/06/20/469450.html

Har en gutt fra før, et helt normal og sunt svangeskap. Har nå mistet to ganger siden mars, og lurer på hvorfor. Undersøkelser viser ikke noe galt, men jeg føler selv st det er noe som skurrer.

Hva synes dere om det som sto der? Er det noe man kjenner seg igjen i? Noen som har hørt om dette før? Kom med meninger og synspunkter!

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hei,

Dette var interessant! Jeg har akkurat fått vite at fosteret jeg bærer er dødt. MA i uke 10 skal på utskrapning i morgen. I slutten av des hadde jeg også en MA, uke 12. Jeg har 2 gutter fra før. Hadde en MA også mellom disse fødselene (tom fostersekk). Begge svangerskapene var uproblematiske og fødselene skjedde spontant 2 uker før termin begge gangene. Er nå henvist til utredning, men ikke sikkert at jeg får pga at jeg har to friske barn fra før. Lurer veldig på hva årsaken til mine MA er....fryktelig fortvilende. Er spent på om jeg noen gang får svar og er usikker på om jeg orker denne påskjenningen igjen. Blir så fryktelig dårlig når jeg er gravid (kvalm).

men det står jo heldigvis i artikkelen at det ikke er utbredt:

1% av kvinner har gjentatte spontanaborter, og 1/3 av disse (ca 0,33%) har fått barn før. og av denne gruppen er det ca 60% som har hatt guttebaby før mot 51% av normalpopulasjonen. Dvs at har du hatt guttebaby er statistikken mer på din side enn hvis du ikke har hatt baby i det hele tatt.

Vet om mange kvinner som har fått flere barn etter at de fikk gutter. min oldermor fikk f.eks 5 sønner og ingen jenter.

Når det er sagt hadde jeg nylig en sa, og min 18 mnd gamle baby er gutt...

så jeg ble litt bekymret der. Har ikke lyst til å ha fått en immunrespons mot graviditet.

inntil videre setter jeg min lit til at 1 sa er forholdsvis vanlig, og at 2 sa etter hverandre fremdeles regnes for normalt.

Annonse

Jeg har ei jente på snart 4, problemfritt sv.skap.

Nå har jeg nettopp hatt min 3 ma. i uke 7,8 og 11

skal få utr. men legen mente det var maks uflaks.. Makan til uflaks da..

Vi får bare håpe på snarlig graviditet og at det da vil gå bra.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...