Gå til innhold

Gynekolog i morgen...

Anbefalte innlegg

Skal for første gang til gynekolog i morgen og gruer meg en god del ja... :) Hva skjer der egentlig? Og, tror jeg er rundt eggløsning nå, kan gynekologen "ødelegge" noe? (Latterlig teit spørsmål sikkert...) Kan han se om jeg har eggløsning i tilfelle?

Håper noen har noen kloke ord til meg :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5417424-gynekolog-i-morgen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke ille å gå til gynekolog i det hele tatt. Vanligvis tar en klamydia - test, celleprøve/vevsprøve.

Du får beskjed om å kle av deg nedentil (ha gjerne sokkene på dersom du vil det!)

Lurt å ha en lang t-skjorte/genser så en ikke føler seg så veldig naken...

Du setter deg så på gynekologstolen, si gjerne fra til legen/gynekologen at du ikke har vært til en slik undersøkelse før. han/hun vil da trolig informere deg om hva som gjøres.

Du får så beskjed om å sette bena opp i stigbøylene og ha rumpa godt ut mot kanten. det første gynekologen vil gjøre, er nok å evt rense rundt skjedeåpningen og føre et instrument inn som åpner litt bedre. Ganke stor, men ikke ubehagelig. Viktig at du puseter med magen og slapper av! vevsprøven kan du føle et stikk i livmoren, men det er ikke vondt. Til slutt tar legen det store instrumentet ut, og skal kjenne på livmoren din. Fører da to fingre opp og kjenenr samtidig på magen din at alt er som det skal....

Lykke til!

Jeg var hos Gyn i januar, tor du ikke jeg hadde EL akkurat da! Så vi så egget mitt!!!!!!!! Gjett hvem som løp i senga etterpå da ;-). Og jammen ble jeg gravid!! Med tvillinger. MEN det endte i MA.... Så nå prøver vi på nytt.

Skulle gjerne hatt et UL apperat, kanskje jeg kan kjøpe Tom Cruise sitt nå??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...