Gå til innhold

April: Hva skal dere på sankthans?

solstjernen - seksbarns mor

Anbefalte innlegg

Me pleier ikke å feire det på den måten som folk flest gjør kanskje.

Min svigerfar har bursdag den 25juni - derfor feirer me hans bursdag som sankthans. Me samles på hytta og serverer skalldyr/sjømat.

Reker, krabbe, griller en hel laks og bare koser oss. Men i år ser det litt grått ut, me har ikke værgudene med oss. Men hvis ikke så tar me det bare helgen etterpå... når været tilater det.

Hva skal dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ingen planer vi. Som du sier er nok ikke værgudene med oss, så det blir nok sikkert bare en rolig aften med meg og sambo tenker jeg. Husker når jeg var liten, da var vi alltid på en strand hvor de hadde stort bål.. men det er jo blitt noen år siden det nå;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser dårlig ut for feiring her og, gubben må reise tilk india på lørdag morgen så vi blir nok sikkert bare hjemme og koser oss.. :) Han blir der ca en uke.. Selv er jeg vant til strand og stort bål og leker og full pakke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det Midsommarafton og vi skal ut på picknick og spise nye poteter og sill og bade og kose oss. På kvelden kommer det noen venner til oss og vi skal grille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid syntes Midsommarafton på svensk manér høres helt supert ut! Vi har snakket om å dra over en gang for å oppleve det.

Vi har ikke lagt noen bestemte planer for St.Hans-aften i år, men det blir nok grilling og en rolig kveld her hjemme. I området her hvor vi bor, gjøres det lite ut av St.Hans-aften. Da jeg var liten møttes hele nabolaget til grilling og samvær og leker for barna, og i bakgrunnen brant et digert bål med heks på toppen. St.Hans-aften var alltid et høydepunkt, men nå er den dessverre litt kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss har vi vel egentlig slutta å feire denne dagen. Når vi var små pleide familiene våres å samles i ei fjære og brenne bål og grille. Og siden solen nekter å titte frem blir vel ike lysten større heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...