Gå til innhold

Oktober: Noen som står?

Supermamma...eh...vel..

Anbefalte innlegg

Sønnen min reiste seg opp for et par uker siden (litt over 7 mnd) og har helt dilla på å stå nå (så klart med støtte). Han står i senga og har lært seg teknikk på å komme ned igjen uten å slå seg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, min reiste seg også helt opp når han var litt over 7 mnd :) (Men sto sånn halvveis oppetter lave esker og sånn en liten stund før det) Nå er han 7,5 - og de siste to dagene har han og fått helt dilla på ståingen..

Egentlig er det litt morsomt, skulle tro de hadde en magnet som trakk i seg - han er nemlig på gulvet i maks 2 sekunder før han har funnet nærmeste sted å reise seg opp! Og så tar han iblant bittesmå steg for å komme nærmere ting han vil ha tak i. Ellers bare står han der og titter fornøyd omkring seg!

I dag sto han faktisk og holdt seg i bordkanten med bare en hånd, og bøyde seg overende og plukket opp en leke fra gulvet! Og kom seg opp igjen med leke og balanse intakt! Da ble mammaen mektig imponert!

Kan ikke fatte at disse bittesmå babyene våre faktisk skal GÅ snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jenta mi har stått siden hun var 7,5mnd eller noe... å nå er hun 8,5mnd å skal stå hele tida. Krabber bort til alt hun kan reise seg å holde i. Når jeg står på kjøkkenet å lager mat så kommer hun bort å reiser seg ved at hun holder i buksa mi. Så hun elsker å stå. I senga står hun hver kveld å hyler..hehe..

Hun har sluppet seg et par ganger men sjangla så mye at hun så full ut. Å detti rett på stompen :)

Blir moro å se når hun tar sine første skritt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gullet reiste seg i sist uke. var tilfeldig at eg såg det. han skulle legge seg og jeg skulle bare skjekke inn til han. der står ha såååååå stolt i senga.

er mest i senga han tørr og gjøre det. prøver på gulvet,men vi har prakett så det er ikke såå enkelt. sklisokker hjelper ikke alltid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av han sokkene! Det hjelper. Vi har parkett vi også og til å begynne med sto han med sokker på og lente seg til bordet og skle bakover og visste ikke hvordan han skulle komme seg ned igjen.

Det er bra at han øver i sengen. Da lærer han seg at han må dette, men også hvordan han skal ta seg i mot. Akkurat det samme gjør Markus og hvis han nå detter i stuen så slår han seg ikke (98% av gangene...). Det er moro dette her, men de må også skjønne hva de ikke bør prøve å reise seg etter - bevegelige ting som morgenkåpen til mamma eller stoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Marius står ikke i det hele tatt, men det kommer vel det også. Han syns ikke det er noe spesielt moro når jeg hjelper han med å stå heller. Men han er veldig flink til å sitte på rompa si da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillefjert begynte å reise seg opp etter stolen sin forrige uke. Først opp på knær og deretter opp på 2. Må nevne at han krabber ikke- bare åler seg fram på magen. Etter at han gjorde det første gangen prøver han å reise seg opp etter alt som er. Og ja, det har blitt mye knall og fall den siste uka! Men like blid for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, min lille jente åler seg bare bakover. Så her er det ingen tegn til noen opp reising. Hun er vist ikke en av de raske nei, men, men det kommer vel etter vert.Hun springer vel til jul tenker jeg.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jepp:-) frøkena reiste seg litt for et par uker siden..er 8 mnd og 1 uke nå og er veldig stødig.holder seg med en hånd og plukker opp leker på gulvet...men det er litt slitsomt med denne ståinga i senga;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille turbopia reiste seg opp ei ukes tid før hun ble 7 måneder, og de første ukene var rimelig nervepirrende.......en del knall og fall! Etter hvert er hun imidlertid blitt en racer på sette seg ned og å ta seg for - heldigvis. Bare engang i blant nå at hun får overbalanse og faller ukontrollert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min stod for første gang i dag, men fikk litt hjelp av meg da.

Holdt han i hendene, og da klarte han noen sekunder før beina knakk sammen under han.

Å stå alene tror jeg det er en stund til han klarer, men kommer vel det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...