Gå til innhold

September: Vil du dele din historie?


Gjest

Anbefalte innlegg

Her er min historie!

 

Rundt oktober 2005 følte jeg meg ikke helt vel. Var en del svimmel og oppsøkte lege flere ganger. Trodde kanskje det var pga jernmangel, men det var det ikke. Svimmelheten vedvarte og det ble selvfølgelig spekulert i om jeg var gravid, noe jeg imidlertid ikke var. ”Siste” utvei ble å se om p.pillen kunne være årsak til at jeg var så uvel. Hadde gått på samme pillen siden jeg var 17 år (nå er jeg 22) og legen sa vi alltids kunne se om det hadde noen virkning, uten at han trodde det var det som var årsaken. Uansett, fra medio november 05 tok jeg en mnd opphold fra pillen og fikk i desember mens som vanlig. Her var det altså det skjedde. Jeg trodde jeg kunne begynne med pillen som vanlig den dagen mensen var ferdig, men jeg burde jo ha husket at man skal begynne den dagen man får mens. Husket jo dette da jeg begynte på pillen for første gang, men tenkte rett og slett ikke på dette mht at det selvfølgelig gjelder om man har hatt pause også. Så en vinterdag medio januar fikk jeg så veldig ”menssmerter,” men noe mens kom det aldri. Selv tenkte jeg i grunn ikke tanken på at jeg kunne være gravid, men noe sa meg at jeg kanskje burde få tak i en test. Dette var tidlig morgen (menssmertene hadde vart noen dager, men dog uten mens) og jeg tok med meg hunden på vår daglige lufterunde. Det var lørdag og jeg stakk innom apoteket på veien, kjøpte en test og dro hjem. Siden det var så tidlig hadde jeg ikke blitt ferdig med morgenstellet, så jeg tok med meg testen i det jeg gikk på badet. Etter å ha tatt testen la jeg den på vanskemaskinen i mens jeg stelte meg for dagen. Tenkte i grunn ikke så mye over testen, men da jeg skulle sjekke så jeg de to strekene. Ble litt paff, men siden den ene streken var så mye svakere enn den andre tenkte jeg at det sikkert måtte være ugyldig på noen måte. Ikke så flink til å lese bruksanvisninger, så den måtte jeg da ta opp for å lese følgende: ”Dersom den ene streken er svakere enn den andre, er du fortsatt gravid!” Så jeg var gravid? Måtte bare inn i stuen til min samboer, som ikke uvanlig på denne årstiden satt og så på skirenn. ”Øh, ser her. Jeg er gravid!” Han ble også noe paff og mente det ikke kunne være mulig mht at jeg hadde gått på pillen. Dette måtte jeg jo bare finne ut av og dro med en gang opp til et legekontor. Sykepleieren som snakket med meg lurte på om det føltes ut som om jeg hadde tatt ”litt” for mange sit ups, noe jeg kunne bekrefte. Jaja, sa hun. Vi kan jo alltids ta en test, men det virket som om hun hadde en klar formening om at jeg nok var gravid. Testen ble tatt og resultatet: GRAVID! Nå skjedde masse i hode på meg. Legen ga meg masse beskjeder om fastlege, folat osv. Fra den dagen startet en helt ny tankegang og det var en selvfølge at min forlovede (som jeg har vært sammen med siden okt.2000) og jeg måtte sette oss ned å tenke sammen. Noe nytt var på vei og vår tilværelse ville bli en annen. Heldig vis hadde vi snakket om barn tidligere, men planen var å få barn etter endt utdanning i 2008. Men nå gleder vi oss masse over det lille under som er på vei. Føler oss lykkelige og heldige som får oppleve dette! Det går plutselig opp for en at alt ikke nødvendig vis er en selvfølge. Er så glad i den lille prinsessen som vokser i magen min. Hun er ventet 30.september.2006 og hennes mamma og pappa gleder seg veldig! Føler oss veldig heldige! - Gullungen i magen -

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og her er min:

 

Lille snuppa vår var planlagt. Vi fikk treff på tredje forsøk. Siden jeg har gått på piller i maaaaange år, så ble syklusene mine helt rare, ganske frusterende igrunnen.

Pappaen og jeg har vært sammen i litt over 2 år, men har kjent og "siklet" på hverandre tre år før den tid. Paaset liksom aldri da en av oss enten hadde kjæreste, så vi unngikk hverandre på fester i tre år for å ikke falle i "fella". heldigvis fikk vi hverandre til slutt da:-).

 

Jeg fikk mistanke før jul. Vi skulle på julegaveshopping og jeg var helt ustabil! Gråt over juleutstillingene og fikk anfall og rødmet da kortet mitt ikke virket på en butikk. jeg stakk faktisk fra hele sambo og vesken min fordi jeg ble stressa! Har aldri oppført meg sånn, så sambo var helt sikker!!

Jeg dro til Sørlandet på juleferie mens han var i oslo hos sine. Vi ble enige om å vente med testen til han kom til Sørlandet 2 juledag. Vi tok testen med en gang han kom, min mor hørte bare fnising fra badet og et stort hyl da testen kjapt viste seg å være positiv. Det ble den beste 2 juledag ever!!

 

Så nå venter vi på lillesnuppa vår og gleder oss masse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en fin link! og her er vår historie.

 

vi har vært sammen 5 år, og hadde snakket om barn og når det kunne passe. jeg sluttet på p-piller midt på sommeren -05, men vi holdt oss til de "sikre periodene" de første månedene, til vi visste om jeg fikk videre vikariat fremover. første forsøket ble derfor først i midten av desember. jeg jobbet hele romjula, og syns jeg kjente mensen være på vei. siden det hadde skjedd så mye i desember, rakk vi ikke mer enn ett eneste forsøk på flere uker, så jeg trodde egentlig ikke at jeg skulle bli gravid.

så på nyttårsaften tenkte jeg at jeg kunne jo alltids ta en test før vi dro ut og drakk vin til maten. hadde ikke fått mensen, men den hadde ikke vært så på dagen punktlig siden jeg slutta på pillene, så jeg tenkte ikke noe på det. jeg tok testen, og så kontrollstreken komme tydelig fram med en gang. jeg la testen på gulvet og gikk ned og rydda litt, tenkte at "jaja, det var jo i grunn helt greit, da kan jeg ta meg en fest i kveld!". så 5 minutter senere skulle jeg opp for å kaste testen, men da så jeg plutselig to streker der!! den ene var riktignok litt svakere, men det betydde allikevel at jeg var gravid!! blei litt småhysterisk, selv om vi hadde planlagt dette, og ropte på samboeren som satt nede i stua. han skjønte ikke mye siden jeg oppførte meg som jeg gjorde, og tårene rant. skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg reagerte som jeg gjorde, blei jo kjempeglad! fikk summet meg litt etterhvert, og vi gleder oss nå veldig til den lille kommer!!! blei en spesiell feiring av nyttår kan man si.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer min:

 

Eg og mannen min har vert gift i 4 år og sammen i 11 år, har 2 barn en gutt på 8 år og ei jente på 4. Vi hadde bestemt oss for at 2 barn er nok, gikk på p-piller frem til 19 desember noe jeg har gjort siden minste ble født. Skulle til gynekolog 3 januar så vi var veldig forsiktige frem til den datoen. 3 januar kom og jeg møtte opp på sykehus med spiralen i veska.... Neida, de var det ingen gynekolog på vakt, og de hadde glemt å gi meg beskjd.... Ja,ja fikk ny time 6 februar. Fikk beskjed om å starte på pillen samme dag og være forsiktig de neste 14 dagene, noe vi var trodde vi.. & februar kom og eg reiste til gynekologen, uten å fått mensen enda. Han tok UL forikkerhetsskyld men han mente at det skulle mye til for at eg skulle bli så lett gravid. Men det var eg!! Såg et bitte lite vesen på UL det var 2,7 mm langt sp det var hjertet som slo vi såg. Ble ikke glad med en gang men nå gleder vi oss til den lille kommer. Har termin 27.09 men skal ha Keisersnitt så det blir 2 uker før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært sammen i snart 3,5 år. Vi giftet oss i juli05, så vi har snart bryllupsdag:)

Sammen har vi Lisa som er 1,5år og verdens beste. Jeg ble gravid igjen da hun var 9mnd. Jeg gikk på minipillen, men ble gravid likevel. Det var et sjokk, men barnet ble raskt ønsket. Dessverre mistet jeg den lille. Hadde en ma da jeg var rundt 8 uker på vei. Etter ma'en ble jeg veldig hysterisk etter å bli gravid igjen. Jeg var sikker på at nå klarte vi det ikke. De to første gangene har vi blitt gravide uten at det var planlagt. Derfor tenkte jeg at det ikke kom til å skje når vi ønsket det så sterkt. Jeg fikk mensen 5 uker etter utskrapningen, og ble gravid igjen etterpå. Jeg tok testen på julaften og det var den beste julegaven noen sinne!

Nå er jeg 30 uker på vei, og lille Vegard kommer rundt den 4.september. Vi gleder oss veldig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei her er min historie.

 

Jeg sluttet med p piller sommeren 05 men ikke med hensikt i å bli gravid.Vi snakket mye om at ville det skje skulle vi klare det. Vi bodde på dette tidspukt sammen i en leilighet vi hadde kjøpt året før og drev med oppussing av alle rom.Vi var veldig på jakt etter hus når høsten kom og fant et vi likte,bestemte oss fort og fikk det.Da hadde vi et lite problem og det var at vi satt med to steder å bo fra 1/3-06,noe vi absolutt ikke trengte.November gikk mot slutt og vi fikk tak i megler og begynte visninger men ingen kom.På denne tiden var vi litt stresset og tenkte ikke på at jeg ikke gikk på p piller,jeg sa hele tiden at"jeg blir ikke gravid". Desember kom og gikk og mensen kom ikke,tenkte ikke stort over det pga uregelmessig mens etter at jeg sluttet med pillen.Tok i mot det nye året rolig og ut i januar føltes kroppen litt "rar",ømme bryster og tok lett til tårer. Men sa igjen "jeg er ikke gravid",ikke var jeg kvalm eller noe slik jeg hadde hørt andre gravide blir.Siste helgen i januar skulle vi på kurs med jobben og der skulle vi drikke og kose oss,men ikke jeg. Fredag den 27 januar tok jeg en test kl halv 6 på morran før samboeren min skulle på jobb,den var positiv,hjelp jeg ER gravid... Ikke skulle jeg si for mye på jobben siden jeg ikke visste hvor langt jeg var på vei.Og hvordan skulle jeg forklare at jeg hadde brått sluttet å røyke en fredags morgen og ikke skulle drikke på kurs,hjernen snurret mye.Bestemte å si det til de på min avdeling.Denne helgen rigte en mann og ville se leiligheten,han la inn bud usett 3 dager etter. Dagen etter det hadde vi visning og fikk bud 30 tusen over takst,slo til.Bestilte time hos lege og hos privat gynekolog. Fikk time hos gyn 23/2,ops var da 11/4 på vei.Gikk da bare rundt å gliste siden jeg snart var over 12 uker kneipa og med leilighet solg og snart inn i nytt hus hadde jeg det bra.Var på vanlig UL i uke 18 og alt var bra med barnet,fikk ny termin 3 dager etter forrige(9/9). 22/6 tok jeg med svigermor til Tønsgerg på 3D,han målte gutten og alt sto veldig bra til men jeg fikk ny dato igjen,28/8.Nå må alt gjøres om på permisjon og vikar på jobben rett føre ferien,typisk.. Nå vasker jeg klær og hånkler til den lille gutten vår for harde livet og ser til at alt kommer på plass og bare koser meg.Tar en dag av gangen og vi koser med magen hver kveld sammen og gleder oss til å bli foreldre..:-) Ønsker dere alle lykke til,utrolig heldige er vi som får oppleve dette:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...