Gå til innhold

Holder på å miste? Hva tror dere?

Gjest

Anbefalte innlegg

Var på første ultralyd i dag, og hadde 1. dag av siste mens 21.april, så jeg skulle vel vært litt på vei. Fikk pos. test 30. mai og 1. juni hos legen.

På ul idag sa hun at det så ut som om det var stoppet opp fordi jeg burde ha kommet lenger på vei så ut som jeg var 5+6 eller noe sånt, så jeg skal komme igjen om en uke fra idag og får da vite om jeg må ha utskraping, eller om det har vokst noe.

Prøver å klamre meg til et ørlite håp. Dette er første gang jeg har vært gravid... høres dette helt håpløst ut? Har heller ikke barn har vært prøver i 5 år. Jeg hadde gått 3 uker på synarela og annen blodtrykksmedisin før jeg oppdaget at jeg var gravid.

Jeg så fosterpose med noe som kunne ligne på et foster på ul... har ingen smerter eller blødninger heller, så jeg syns det er grusomt å gå og vente en hel uke. Noen som har noen råd til meg? Nårtid vil jeg evnt. begynne å få smerter og å blø?

Fortsetter under...

uff jeg vet hvordan du har det...

Jeg miset for to uker siden, da hadde jeg gått i to uker å stadig ventet på nye Ultralyder fordi HCG steg... Jeg blødde litt to ganger( friskt) og litt brunt et par ganger..fikk 4 ul på disse 13 dagen med tre forskjellige svar, en så bare fostersekk, en annen så ingen ting, og den 4 og den siste UK så de fostersekk og et foster som var for lite for at jeg var så langt på vei.. den måøte 3,9 mm.Nor som skulle tlsvare 4-5 uker, jeg var da 8+3..ble gravide den 21 april..

Er du sikker på at du er så lagt på vei??

Kanskje eggløsningen var forsinket forrige måned???

jeg hadde klamret meg til håpe så lenge du ikke blør eller har smerter...

Håper virkelig det går bra med deg...

HOLD OSS OPPDATERT..

synes du skal be om en ny ul før en uke.... det er et helvete å vente... jeg bare stilte opp på sykehuset og spurte om de kunne ta en...

ja jeg skal fortelle hvordan det går. Ja det kan hende jeg har hatt en sen eggløsning, for som regel har jeg denne på dag 17-20, men da skulle jeg vel ikke fått positiv test allerede den 30. mai (morgenurin) og den 1. juni?

Ja jeg klamrer meg febrilskt til håpet, men tenkte at jeg kanskje kan ringe og høre om jeg får komme inn på fredag.. det er så lenge å vente... kan sende en faks, og be hun ringe meg, hun pleier å gjøre dette, og kanskje om hun ikke har det for travelt den dagen, tar hun meg inn...?

Nårtid vil jeg evnt. begynne å blø om det viser seg at det har stoppet opp?

Tusen hjertelig takk for svar Kris!

Hei Kris. Idag har jeg ikke tenkt på annet enn om jeg er gravid eller ikke. Jeg tror jo ikke jeg er det siden jeg ikke har symptomer, og jeg syns tiden går fryktelig sent. Har gått på do i ett sett og kikket i bindet jeg har tatt på meg om jeg begynner å blø, men det kommer ikke noe og ikke kjenner jeg smerte. Syns underlivet kjennes mykt og helt normalt ut. (som om jeg ikke er gravid)

Lurte litt på om jeg skulle ringe en annen lege/jordmor og prøve å få ul på fredag, sånn at jeg slipper å gå og engste meg sånn. Våger ikke gå på trim eller noe for jeg er så redd jeg skal få smerter og blødninger der.

Dette er nok den lengste uka i mitt liv. Fins jo ikke noe jeg kan gjøre for å få avklaring...hvis ingen kan se på meg på fredag må jeg vente til tirsdag morgen og da får jeg "dommen"

Går det bra med deg? Takk for at du bryr deg om meg :-) det varmer!!!

Det går fremover, men det er trist at jeg ikke skal bli mamma avlikevel i januar. Mammen min er så mye borte så derfor tar jeg det ekstra tungt... har ikke jobbet på tre år og om det drøyer meg nå for jeg heller søke jobb og komme meg videre. Vil ikek søke jobb med kul på magen..

Jeg synes du skal be om en ny ul tideligere.. jeg bare møtte opp på sykehuset og de tok en ny med nestenen gang..

har du tatt HCG prøver???

Jeg ventet i to uker på en avgjørelse med 4 ul i den tiden, det var grusomt, jeg vet hvordan du har det..

Men når du ikke har blødd tror jeg det er håp;)

Hvor i landet bor du???

Annonse

Hei Kris! Vi har det jo jammen likt. Jeg jobber hjemme og går alene med dette jeg og. Har vært hjemme ca 3 år jeg og :-) har en travel mann, men veldig forståelsefull og optimistisk. Håper du kan ringe mannen din der han er?

Har vært inne på tanken på å få meg jobb, men jeg har jo trives med å ha det slik jeg har det og vi kan jo bli gravid igjen snart får vi håpe :-)

Jeg ringte lege i kveld og la igjen beskjed på mobilsvareren, så ringer hun meg sikkert i morgen tidlig. Jeg forklarte kort situasjonen...

nei jeg har ikke tatt hcg-prøver i det hele tatt. Er det vanlig? og får man fort svar?

Håper inderlig du blir mamma i mars jeg :-) Da har du den flotteste vårtiden foran deg! Det fotjener du!!!

Jeg bor i Rogaland

Hei igjen..

Om HCG prøvene dine stiger er det postivt.. mine steg mye, men det er ikke normalt når det ender galt i MA... Har bare hørt om Stigende HCG når han har et tom fostersekk, da tror kroppen man forsatt er gravid....... HCG prøvene skal ta med 2 dagers mellomrom, da skal den ha dobblet seg..

Jeg håper virkelig det det går bra for deg...

KJipt med menn som er mye borte, mannen min er pilot og flyr i Europa.. vi flyttet til Sveits for tre år siden, men flyttet til bake til Norge sist sommer...

Derfor jobber jeg ikke, har en sønn på 1år og 7 måneder.. har barnehage plass fra høsten av, aner ikke hva jeg skal finne på da...

Har du barn?

Klem igjen

Nei dessverre har vi ikke barn fra før. Men kanskje det er bra og når det første er så vanskelig for oss å bli gravide. Vi vet jo ikke helt hva vi går glipp av... Jeg hadde jo blitt glad dersom vi får et barn, men jeg føler meg langtfra sikker at det blir sånn.

Jeg driver eget firma og jobber hjemmefra.

Ja svarte på ditt innlegg over. Har tatt ny ul på sykehuset og der trodde de alt var i skjønneste orden men at jeg ikke er lengre enn litt over 5 uker på vei, så jeg tok blodprøver og skal ta igjen om 2 dager og så skal jeg ta ny ultralyd...

leste at din mann kommer hjem snart.. kjempekjekt!!! Håper dere veldig fort blir gravide igjen!!!

Stor klem fra

Termin 27. januar

Nå ble jeg glad på dine vegne.... jeg tror det går bra jeg... tror du hadde begynt å blø til nå om noe var galt....

Jeg følger med deg:) så hold meg oppdatert.. kejmpe fint at du fikk ny UL og at de tok blodprøve...

Håper spiren sitter snart igjen om den allerede ikke har satt seg;) skal vist være ganske bruktbar etter en MA..

kan det stemme at du er kortere etter dine beregninger, og postiv gravidtest?

Du ser nok et hjerte som slår neste gang.

KLEM IGJEN

Hei Kris

Ja jeg ser og at de som har hatt Ma ofte fort blir gravide igjen. Det er jammen godt også, men det er kanskje slik at kroppen er "klar for" eller "innstilt" på å bli gravid...? Kanskje det har noe å si..? Blir bare rare spekulasjoner fra min side, men jeg vil si at så mange som ca 50% blir gravide igjen i løpet av de 4 første mndr. etter en Ma etter det jeg har sett av innlegg..og da tar jeg ikke for hardt i helller...:-))

Hvis jeg er gravid så er jeg nok ca 6 uker på vei eller litt mindre...

det jeg ikke fatter er at en positiv test slo ut så tidlig.. men jeg er forberedt på det verste, men håper det beste :-)

Ønsker deg en fantastisk god dag sammen med din kjære!!!

klem fra

Termin ca 27. februar :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...