Gå til innhold

Gir dere mariekjeks til baby på 9 mnd? u/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har ikkje gitt guten vår det, med tanke på sukkerinnhaldet. Derimot får han kavring (sånn uten sukker då :o), som han likar godt å gnage på. Kor mykje han får i seg er eg ikkje sikker på, men han kosar seg i alle fall voldsomt med kavringen sin.

Annonse

ja hun får det innimellom. Tenkte faktisk på det i dag jeg. Tenk på alle de tingene vi har spist og vokst opp sunne og friske likevel. Mens i dag er jo alt farlig for de små. Tror ikke noen mariekjeks skader.

Snuppa vår er bitteliten og da jeg var på helsestasjonen foreslo de å gi henne søte pålegg så hun skulle få i seg litt mere mat. Så jeg gir henne mariekjeks med god samvittighet.

Jeg gir ikke kjeks til min jente ! Det er helt noe annet å gi søtt pålegg enn å gi søte kjeks mellom måltidene. Det er en dårlig vane og farlig for tenner å småspise. Ja, vi vokste også opp men nå er barna utsatt for mere enn det vi har vært. Det er selfølgelig opp til hver og en hvordan man gjør det men man bør høre etter genrelle anbefalninger. Det er en grunn til at all industrifremkallt barnemat etter hvert kommer uten sukker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...