Gjest Skrevet 20. juni 2006 #1 Del Skrevet 20. juni 2006 Var på første ultralyd i dag, og hadde 1. dag av siste mens 21.april, så jeg skulle vel vært litt på vei. Fikk pos. test 30. mai og 1. juni hos legen. På ul idag sa hun at det så ut som om det var stoppet opp fordi jeg burde ha kommet lenger på vei så ut som jeg var 5+6 eller noe sånt, så jeg skal komme igjen om en uke fra idag og får da vite om jeg må ha utskraping, eller om det har vokst noe. Prøver å klamre meg til et ørlite håp. Dette er første gang jeg har vært gravid... høres dette helt håpløst ut? Jeg så fosterpose med noe som kunne ligne på et foster... har ingen smerter eller blødninger heller, så jeg syns det er grusomt å gå og vente en hel uke. Noen som har noen råd til meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. juni 2006 #2 Del Skrevet 20. juni 2006 Få henne til og sjekke flere uker... Ikke ta utskrapning allerede neste uke... Da jeg hadde en MA så mistet jeg alt symptomer og følte meg ikke lengre gravid. Og da sa gynekologen at han ville sjekke meg over en 3 ukers periode. For han hadde opplevd at han skulle utføre en utskrapning, men ville sjekke for sikker het skyld først. Og der var det et foster likevel. Hun var bare kortere enn anntatt...Har du fortsatt symptomer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. juni 2006 #3 Del Skrevet 20. juni 2006 Nei jeg har ingen symptomer, kanskje en anelse ømme bryst. Kjente at jeg fikk vondt da jeg jogget litt på stranda idag... jeg har tatt blodtrykksmedisiner inntil jeg fant ut jeg var gravid + synarela nesepray for jeg var på nedregulering og etter 3 uker med dette fant jeg ut at jeg var gravid, så jeg hadde håpet dette kunne være grunnen til dårlig vekst og ikke at det var dødt... luftplager og oppblåst er jeg jo om det teller Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. juni 2006 #4 Del Skrevet 20. juni 2006 Alt symptomer teller....! Jeg hadde nada! Ingenting!! Ikke oppblåsthet en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. juni 2006 #5 Del Skrevet 20. juni 2006 håper det går bra for deg og barnet, lykke til med dere:-)klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
krygh Skrevet 21. juni 2006 #6 Del Skrevet 21. juni 2006 Huff, jeg føler sånn med deg!! Var igjennom akkurat det samme som deg som førstegangsgravid i fjor sommer. Hadde bestilt time til privat ultralyd for nysgjerrighets skyld, var da ca. 9 uker på vei, men de fant ikke hjerteaktivitet. Jeg ble sendt til St.Olavs dagen etter (pga. at de hadde bedre utstyr der), men fikk samme beskjed. Alle symptomene var intakte, og de antydet at jeg var 5-6 uker på vei. I "hodet mitt" stemte ikke dette i det hele tatt, så jeg antok at det hadde gått galt. Måtte vente en uke før neste ultralyd, og da hadde ikke fosteranlegget vokst, og jeg måtte til utskrapning dagen etter. Vet ikke hva jeg skal si til råd/trøst, men dette er noe som kan slå begge veier, så du må holde fast ved det ørlille håpet den kommende uka!! Og HVIS du får en annen beskjed, må man bare tenke fremover. Det er 3.gang jeg er gravid nå, og var for 2 uker siden på ultralyd og fikk vite at alt ser helt normalt ut! :-) Så det meste ordner seg, bare man klarer å være tålmodig! Og det er jo ikke alltid like enkelt...Lykke til ihvertfall, og tenk gode tanker den kommende uka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. juni 2006 #7 Del Skrevet 21. juni 2006 Takk for støtten! Jeg gråter for det meste, så jeg sliter nok med å tenke positivt, ser fram til å få unnagjort utskrapning, og så vil jeg låse sorgen inni meg. Orker ikke prøve å "snakke om den med alle" Det er større belastning. Enig i at det kommer alltid gode dager igjen, så det får bli trøsten selv om jeg ikke tar det til meg akkurat nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpongeBob Skrevet 21. juni 2006 #8 Del Skrevet 21. juni 2006 Så forferdelig vanskelig - har samme termin som deg og kjenner på samme angsten hver dag. Det er en dårlig trøst, det vet jeg, men jeg slet også veldig med å bli gravid første gang - andre gang satt spiren på første forsøk. Nå vet du i alle fall at du kan bli gravid, så du kan samle kreftene igjen og prøve på nytt. Føler masse med deg! Stor klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå