Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #1 Skrevet 20. juni 2006 jeg har termin i slutten av august, og går ut i permisjon 10.august. spurte i dag min arbeidsgiver om hun kunne skjekke opp det med 6 uker pappaperm for meg, og så kom vi in på hvordan jeg sulle ha min permisjon. da sa jeg at jeg kommer tilbake 3 uker i slutten av juni neste år, for så ta ferie resten av sambo sin perm (2 uker, har ikke regnet med den 6. uka enda), for så ta ferdig min permisjon. det er eneste måten vi kan gjøre det på, da sambo gjerne vil ha noen uker alene, og han kan ikke ta på slutten grunnet studier. og hun ble så oppgitt, og mente at jeg skapte mye kaos i forhold til vikar for meg, for de kunne jo ikke bare be vikaren ikke komme i tre uker. jeg sier at det er eneste måten vi kan gjøre det på, siden sambo vil være alene og sånn. da sier hun "men er det så viktig at han er alene da? det skaper jo kaos for oss!" prøver å forklare igjen at dette er eneste måten vi kan gjøre det på, og JA, det er veldig viktig for oss. så begynner hun å mase om at han kan jo ta de siste ukene, og forstår ikke at det faktisk ikke går. egentlig så ville vi at han skulle få en uke alene i januar også, men tar hensyn til jobben, og dropper det. prøvde å forklare henne det ogå... tilslutt sier hun bare at hun orker faktisk ikke å tenke på dette, og jeg står igjn med masse skyldsfølelse fordi barnet mitt ikke komer når det passer for henne... ringte sambo og var helt på gråten, og han prøver å si at jeg bare skal drite i hele dama, og at det er ikke mitt problem at samfunnet er lagt opp sånn.... og jeg har jo tatt de te siste ukene i juni, sånn at det blir de siste ukene før jobben stenger før sommeren, men hun brydde seg ikke om at jeg hadde prøvd å passe det inn med det. bare snakket om at da måtte de jo få inn en annen vikar igjen etter at jeg hadde jobbet og hartt ferie i 5 uker.... blir så iritert over at hun ikke forstår meg, og bare tenker på "seg selv"... det er jo ikke mitt problem, er det vel? er det jeg som er teit som ikke har noe annen mulighet, eller er det hun som er urimelig overfor meg? kan hun nekte meg å komme tilbake de tre ukene, eller kan jeg legge opp permisjonen min på denne måten?
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 20. juni 2006 #2 Skrevet 20. juni 2006 oi, ikke meningen å være anonym!!!!
Pippi Rullegardin, termin0809 Skrevet 20. juni 2006 #3 Skrevet 20. juni 2006 Herregud for ei dame, ikke gidd å bry deg om hva hun sier. Syns du skal levere deine ønsker skriftlig til henne, der du også forlangeren et skriftlig svar på om du får det eller ikke. Jeg kan ikke forstå at hun allerede nå kan si at et blir et problem å få tak i en vikar allerede nå før hun har prøvd. Det er heller ikke din bekymring! Noen mennesker er så egoistiske... Blir sint jeg!
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 20. juni 2006 #4 Skrevet 20. juni 2006 tror ikke hun har lest det jeg har skrevet en gang, bare sendt det videre til admnistrasjonen i bydelen. fikk ett brev derifra om at de hadde fått papirene mine, og ville ha en ark fra legen med termin. men det stod ikke noe der om at det var noe problemer. tror egentlig ikke hun har noe spesielt med det engang. at det er administrasjonen som bestemmerom det er greit....
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2006 #5 Skrevet 20. juni 2006 Herregud, dette er nøyaktig som å høre min arbeidsgiver!! Dvs; personlig hadde jeg ikke dette problemet, men en kollega slet innmari. Mannen hennes "kunne ikke" ta permisjon på slutten av den totale permisjonstiden, så de ville avvikle fedrekvoten midt i. Enden på soga ble at det ikke gikk (!) og begrunnelsen var at hun ikke hadde avklart dette før hun gikk i permisjon. Hun hadde sagt ifra muntlig og da fått beskjed om at de ikke trengte spesifikke datoer o.l. før 2 mnd før det var aktuelt. Det viste seg å ikke stemme!!!!! Hvis du har sendt alle datoer osv til arbeidsgiveren din, så sørg for at du har en kopi og vet hva du har sendt hvor osv, sånn at de ikke kan gå tilbake på det senere. Eneste begrunnelsen de kan ha for å nekte deg dette er at du søkte for sent, men som jeg forstår så har du allerede gjort det! Hvis du ikke har søkt, så gjør det skriftlig med en gang og behold en kopi, ring å få bekreftet at de har fått det og noter deg hvem du snakker med og hvilken dato det er!!! Sørg for å ha alt ditt på det tørre. Det er lov å avvikle fedrekvoten midt inne i "mors permisjon", det er bare sånn at de fleste arbeidsgivere ikke "er klar over dette"!!!!
olivia71 Skrevet 20. juni 2006 #6 Skrevet 20. juni 2006 KJære deg. Det er dere som legger opp hordan dere vil gjøre det, blås i hvilke utfordringer arbeidsgiveren din måtte få pga dette. Og si ifra i tide - mao fyll ut skjema og send inn slik dere vil ha det. Ingen kan nekte deg dette.
♥Prinzessin♥ Skrevet 20. juni 2006 #7 Skrevet 20. juni 2006 Har dessverre mye erfaring med idiot-sjefer. Drit i henne, sier jeg. Utrolig egoistisk å legge skylden over på DEG fordi hun er så inkompetent at hun ikke klarer å finne vikar. Hva om du hadde vært syk? Skulle hun dratt deg ut fra sykehuset?? Åååh, så provosert jeg bliiiir...!!! Drittkjerring...!
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 21. juni 2006 #8 Skrevet 21. juni 2006 så godt å høre at det er jeg som har rett!!! hun skulle snakke med administrasjonen, så da får jeg vel svar på alt sammen på fredag. men jeg lette inne på trygdekontoret.no i går, men fant ingen regler om hvordan man legger opp permisjonen... noen som vet hvor jeg kan finne det??? og hvor skal jeg legge inn den siste uka med pappapermisjon da? tenkte vi skulle ta den uka fø han skal være alene, og at jeg tar ferie den uka, men da stresserhun meg sikkert med det også... men da bir iallefall all permisjonen sammenhengende for han, og de slipper at jeg kommer tilbake "mange" ganger... 4 dager igjen på jobb nå.... så fem uker fere.... og så ikke tilbake dit på ett år.... gleder meg!!!!!!!!!!!!!!!
olivia71 Skrevet 21. juni 2006 #9 Skrevet 21. juni 2006 Såvidt jeg har forstått, så er den eneste begrensningen at dersom mannen din skal ha mer enn de 5(6) pappa-permisjonsukene, må du ha begynt å jobbe når han tar dem. Dvs. at du ikke kan ha ferie samtidig. Pappa-permisjonen kan tas samtidig med din permisjon eller etterpå. Dere informerer bare på skjemaet til trygdekontoret når den skal avvikles. Det er såvidt meg bekjent ikke noe krav at den avvikles sammenhengende. Pappa kan ha ferie samtidig som du har permisjon. Ring trygdekontoret og spør om du er i tvil, de kan reglene og vil hjelpe deg med å finne den beste løsningen. Lykke til på fredag!
olivia71 Skrevet 21. juni 2006 #10 Skrevet 21. juni 2006 Presisjon til første punkt: Hvis mannen din skal ha f.eks en måned av "din" permisjon...
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 21. juni 2006 #11 Skrevet 21. juni 2006 ringte og snakket med trygdekontoret i stad, bare for å være helt sikker på at kan jøre dette. hun dama sa at i forhold til dem og betalinger var alt helt greit, og hun syntes at min arbeisgiver vr en stor idiot... men at det fantes ingen regler på dette om hvordan man løser permisjonstiden. hun syntes det var kjempeflott at sambo ville ha de ukene alene, for det var det visst ikke så mange menn som ville... og hun ga meg nummeret til arbeidstilsynet, og sa at hvis arbeidsgiver satte seg helt på babeina, skulle jeg ringe dit. min arbeidsgiver er jo egentlig en veldig snill og forstålsesfull dame, og hun vil ikke gjøre noe for å ødelegge for meg, det var bare måten hun sa alt ting på som fikk meg til å reagere... trodde liksom a hun var annerledes....
Herkules Skrevet 21. juni 2006 #12 Skrevet 21. juni 2006 vel du har vel rett men jeg kan forstå arbeidsgiver godt jeg da. Kan tenke meg utrolig mange arbeidsplasser dette skaper mye trøbbel. Det er vel ikke rett at man ikke kan ha ferie selv når pappaen har perm, men vet ikke hvordan det er med parallell permisjon
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 21. juni 2006 #13 Skrevet 21. juni 2006 det var enklere at jeg skulle ha ferie enn at jeg kom tilbake,for hvis jeg kom tilbake, kunne jo ikke vikaren væe der....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå