Gå til innhold

både sopp og gule stafylokokker?

Anbefalte innlegg

har i flere uker trod jeg har sopp pga store smerter under og etter amming, pluss at baby har hatt trøske. vi har begge begynt på mycostatin.

nå viser det seg at jeg har i en måned hatt gule stafylokokker i det ene brystet, uten at fastlegen min har ringt og informert om hva prøven viste.

Kan jeg ha begge deler?

har nå fått en brennkopp på haka, og gutten min har fått i lysken.

noen som har erfaringer med gule stafylokokker og brennkopper? kan det bli skikkeli ille ogg store sår?

har beg på antibiotika.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5415556-b%C3%A5de-sopp-og-gule-stafylokokker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uffda, aua!!!

Ja du kan ha begge deler og det kan bli skikkelig ille (betente byller inni puppen). Du kan gjerne be om lactobacillus-kapsler på apoteket, ta de innvortes og utvortes. Bland en åpnet kapsel med lunket kokt vann og dypp to sterilkompresser i og legg på puppen. Det hjelper mot mer sopp pga ab. Og/eller gå på hs og be om "frisk pupp"-spray. Gutten får også ab, ja?

Har ikke erfaring med brennkopper, men jeg hadde gule stafylokokker i begge brystvortene fra noen få dager etter fødselen og i nesten tre mnd. Jeg fikk store sår, dvs, begge brystvortene var bare store, gule, åpne kjøttsår. Sinnsykt vondt. Måtte pumpe og kaste melken, siden jeg måtte på antibiotika som pjokken ikke kunne få. Fire kurer, før det ble bra.

Ville nok dekket til brennkoppene, og passet på å ta bakterieprøver av melka når du er ferdig på kuren, ca to-tre dager etterpå, for å være sikker på at stafylokokkene er borte.

Lykke til, og god bedring!

Jeg har også hatt sopp og gule stafylokokker på en gang. Det er viktig at du tar ut hele antibiotikakuren selv om du føler deg bedre. Regner med du har fått Diclocil?

Babyen min ble også smittet av stafylokokkene, og fikk brennkopper rundt munnen stakkar. Dette ble behandlet med fucidinsalve, og ble bedre etter noen dager. Du må være supernøye med hygienen, da det smitter veldig fort. Bruk engangskluter som du kaster!

Jeg smurte brystene med mycostatinsalve, tok litt salve på mesoftkompresser, smurte på med dette, og lot kompresset sitte på til neste amming.

Håper dere blir kvitt dette!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...