Gå til innhold

Oktober: Får førstegangsfødende oftest før eller etter termin???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke,men tror det er hipp som happ. Har født mine to første omtrent på termin. En dag før og på termin andre gang.

 

Har et par venninner som har gått 14 dager over med begge sine, og andre igjen som har født 14 dager føre.

 

Er vel greit å ikke begynne å vente for tidlig, for da kan ventetiden bli lang. :) Jeg tar utgangpunkt i ul-termin, og begynner å vente når den nærmer seg :)

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det mest vanlige er å gå over ca 14 dager for førstegangs. men det er ikke uvanlig at det er før term heller så vi får ta en dag av gangen tror jeg.. (førstegangsfødende.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jordmoren fortalte meg er det ikke uvanelig å gå over ved første. Men ingen ting er unormalt. Ta utgangspunkt i ul termin, sa hun til meg. Men man må jo være forberedt på at den lille kan komme noen uker før også.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk 1 uke før termin, men jeg gikk til akupunktur de siste 3 ukene. Jeg fikk akupunktur for å få ned hevelser, for å lette åpningsfasen (Det tror jeg funka, jeg kom på sykehuset med 6 cm. åpning) og for at jeg ikke skulle gå over termin!

Akupunktøren jeg gikk til er også jordmor, det syns jeg var betryggende. Jeg tok dette på privat basis og måtte betale noen hundrelapper pr. behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Fødte i 2004 ei hærlig jente. Ble født tre dager etter "min" termin og tre dager før ul termin. Så det er vel litt hipp som happ tenker jeg....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror det går litt i arv og... Min mor gikk 10 dager over med meg, jeg gikk 11 dager over med min første. Fødselen og foreløp ganske likt til min mor, startet med småblødninger en dag før og fødte på samme tidspunkt. Mens venninnen min har fått to ganger før termin som sin mor og fostervannet går som tegn på at fødselen er i gang og det gjorde det med hennes mor og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...