Gå til innhold

Andre som blir fort irritable..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har begynt å få litt kort lunte.. den siste tiden, føler at jeg blir så fort irritert over ting og sur,og at jeg angrer etterpå, er liksom ikke sånn når jeg ikke er gravid. Nå er jeg i uke 29 og har egentilig ikke vært plaget med "hormonsvingninger" før i graviditeten. Noen dager føler jeg alt er galt, men dagen etter skjønner jeg ikke hva jeg deppet for..andre som har det sånn??

Skrevet

Jepp!!! skriver under på denne. Jeg har også dager jeg bare har lyst å grine uten noen spesiell grunn og dager jeg er så sur uten noen grunn at sambo flykter. Husk at det er mye som skjer inni kroppen vår hormonmessig i disse ukene......

Skrevet

Ja, begynte ca uke 27-29 for meg og. Er snart i uke 32, og det varierer mye nå. Er mye alene og har derfor ikke så mange det går utover. Merker det er enkelte som irriterer meg mer enn andre. Gudskjelov blir mannen min forskånet for det meste. Merker det er enkelte ting som gjør det verre også, f.eks. langvarige handleturer som ikke fører til noen ting (verst er matbutikkene). Tar fort ting personlig og blir fortere fornærmet, og kan begynne å grine og tenke at jeg greier meg fint uten de som "vipper meg av pinnen". Tror jeg nesten føler at andre skal være der for meg hele tiden når jeg trenger de, og har også følt at jeg synes det er dårlig gjort at venner og familie reiser på ferie når jeg har termin bl.a. Tror man blir lettere selvsentrert og kjenner mer på følelsene som gravid, uten at det er noe galt med det. Er jo ganske normalt da, tenker jeg. Tror også at man lettere blir tilgitt for urimelig oppførsel som gravid også.

Skrevet

ei er blitt mer snerpete nå etter varmen kom ei... m varmen kom vann i kroppen og noe kortere lunte.... enda kortere i forhold til hva den noen gang har vært.... spesielt om min sambo kommer for seint hjem te middag, da sur!!! kødder ikke m mat!!!

men blir også fortere sliten og, så d hjelper ikke særlig. skal vel være sånn....

stakars medmennesker:-)

Skrevet

godt å høre at det er andre som også har det sånn..Føler meg skikkelig teit noen ganger.Graviditeten har foreløpig godt veldig bra, og jeg trives å gå gravid. Men de hormonene kan sette en litt ut av "spill" noen ganger. Gruer meg litt til etter fødselen, husker forje gang at jeg hadde veldig svingende dager sist, og at man ble lei seg uten noe grunn, men heldigvis gikk det fort over. Det er nok normalt..

Skrevet

Hei! Sånn er det her å...stakkars mannen min, og lille gutten min som har en så lett irritabel kone og mamma...Noen dager er det virkelig ille. Samme hvor mye jeg prøver å ta meg sammen så får jeg det ikke til. De dagene jeg kjenner det som verst prøver jeg bare å la vær å si noe..Tror mannen min skjønner når han skal skygge unna..ikke lett nei. Pussig at det begynner på samme tiden da...synes også det har blitt mye værre nå fra uke 28, er i uke 30 nå. Men det er vel håp. Vi blir jo forhåpentligvis normale igjen da....Får bare benytte oss ekstra av de dagene som er gode, og overøse de rundt oss med positivisme....hehe...andre dager er jo helt dritt....jaja....det er jo ikke vår feil!

Skrevet

Å herregud, har du ikke fått det før nå?? Har det sånn fra uke 6 jeg.... Går opp og ned selvfølgelig,men hormoner stort sett hele tiden. Hvis det at du er irritabel er det verste for deg skal du nok bare være glad til, jeg kan være så rasende fra jeg våkner til jeg legger meg at jeg unngår menneskelig kontakt hele dagen...

Skrevet

ja. fort sint, fort sur og fort blid da heldigvis. svingninger kan man trygt kalle det her i gården. og det er ikke noe gøy.

Skrevet

Nups, kan ikke si det. Har vært like bli og fornøyd gjennom hele svangerskapet, og veldig glad for det! Men er hormonell da, og har grått en del, gledestårer, lei seg tårer, og andre tårer!

Skrevet

Jeg er ikke sur, for faen! *ler*

Tro meg, jeg kjenner godt til de hormonene der! Jeg har funnet ut at det er viktig å annerkjenne også disse følelsene. Jeg bruker å si i fra til gubben at i dag er jeg sur! Da er han mer overbærende og jeg takler det bedre.

Skrevet

JEPP, jeg er så sur om dagen at jeg blir irritert av meg selv...jeg kjefter på gubben heletiden...Ikke no rart at han rømmer til jobben å orker ikke å være hjemme....Men så kjefter jeg får at hen ikke er hjemme.....Håper babyen kommer snart så det blir litt fredligere i huset

Skrevet

He, he... Ja!!!! Jeg beklaget til gubben at jeg hadde så kort lunte her om dagen, og da sa han: "Du har jo ikke lunte i det hele tatt lenger! Den er fullstendig borte". Vemmes over meg selv for tida. En dag på overtid så vi får holde ut!

Skrevet

ja , det kan man si..... Telefonselgere får gjennomgå her i huset

Skrevet

åh, gjett om! her får både mann og unger gjennomgå. Jeg fyker opp for ingenting. Får sjikkelig dårlig samvittighet og vet godt jeg kan være urettferdig mot dem. Men klarer ikke ta meg sammen. Jeg har i det minste prøvd å forklare dem at en kan være litt sånn i slutten og at de ikke må ta alt til seg. Men det er jo ingen unskyldning for min dumme oppførsel.

Skrevet

vil tro vi er overtallig av de som er sur osv.....

Skrevet

Huff ja,føler vel jeg holder til under denne kategorien;p

Har vært slik fra første stund omtrent,litt bedre til å "bite" i meg ting nå kanskje?.... samboer vet ihvertfall hvordan landet ligger.hehe så han smyger seg stille bort om jeg skulle %"# ;p

Det er vel helst tolmodigheten som er blitt 79% mindre;p

Skrevet

jeg er i uke 38 å har forferdelig kort lunte...men d er vel fordi jeg bare er DRIIIITLEI....

Skrevet

Hvis det å skjelle ut mannen for at han blåste ut stearinlyset i går kveld tolkes som irritabilitet, så ja! hehe

Men nå har denne irritabiliteten plutselig slått inn for tre dager siden, og jeg har kun fem dager til termin, så jeg kan ikke gjøre annet enn å klage.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...