Gå til innhold

Oktober: Må jo være den eneste her som har gått opp så mye..


mammstil2:)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke være det, Janet!

Virker nesten som det går sport blant oss brukerne her på BIM om hvem som har lagt på seg minst lengst ut i svangerskapet! Er det en tid i livet vårt det er naturlig og normalt å legge på seg så må det vel være mens vi er gravide!

 

Kan selv bli litt deprimert av å lese om alle de som nesten ikke har gått opp et gram, men jeg tror det viktigste er at vi lever og spiser sunt; samt holder oss friske og nogenlunde raske - hvis vi orker!

 

Selv har jeg lagt på meg ca 6 kg og er i uke 23.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to veniinner som gikk opp 10 kg de første tolv ukene, og de ble slanke og fine igjen etter fødselen ...de la på seg over 20 kg, og vips vr det av igjen, jeg la på meg 12 sist og det var ingenting som sa vips med de kg mine.... det går seg nok til... jeg ar lagt på meg 3 kg er 25+2 men nå veier jeg 83 og idealvekten min er 70....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, ingen fare.

Jeg er også i 24 uke og har også gått opp 10 kg og spiser det jeg har lyst på nå. Slanke meg får jeg gjøre senere.

Gikk opp nærmere 20 kg med førstemann, gikk ned alle kiloene etter noen mnd uten et eneste strekk merke. Smører meg og er konstant klissete. En vennine av meg gikk opp 26 kg begge gangene hun var gravid og jobber nå i dag som undertøysmodell. Vi er skapt til dette her. Kos deg og nyt graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det sies at vi ingjennomsnitt legger på oss 12 kg i svangerskapet, dvs at noen veier mindre og andre mer. La på meg 20 og 25 i mine forrige to svangerskap, er nok en gang godt på vei.

 

Tror nok mange av oss har lagt på oss mer enn mange av trådene inne her sier, men de som legger på seg mer tør nesten ikke å skrive inn...for ,som ei sa over, det går sport i å legge på seg lite. Og er det ei tid i livet vi IKKE bør fokusere på å slanke oss så er det nå. Det er naturlig å legge på seg i et svangerskap. Noen mer enn andre. Ikke noe å fokusere på synes jeg, nyt svangerskapet!!!

 

Kiloene kan vi sloss med etterpå. Har klart det to ganger og skal klare det igjen. Så ikke bekymre deg for din 10 kg, de er til nytte for deg og babyen.Litt reserver skal vi ha til ammeperioden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er selv 24+5 og har lagt på meg 9 kilo... føler absolutt ikke det ille og har lest at 8-10 kilo er normalt å ha lagt på seg på det stadiet vi er nå :-D

 

Kos deg med magen i stedet for å bekymre deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt og ha dere jenter her som jeg kan syte og klage litt sammen med:) følte meg litt bedre nå jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at jeg ikke er alene:) Uke 22 har gått opp 8 kg. Tenkte d var kjempemasse, men når jeg ser litt her er jeg ikke alene nei... Håper bare ikke d blir like mye som sist. Da gikk jeg opp 27 kg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 uker og har gått opp 10 kilo. Det er første svangerskap for meg, så jeg vet lite om det her, men flere jeg kjenner som har vært igjennom dette sier det er godt å ha litt å gå på når bebbisen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har inte så mkt att sæga eg vad du går upp.. Så længe du o barnet har det bra. Man ska inte øverdriva eller svælta sig.

 

Under min førsta grav. gick jag upp 15 kilo.. gick upp ganska fort men stannade på slutet. Alla kilon plus 3 kilo till rann av efter fødseln. Nu nær jag e grav med andra man.. så har jag knappt gått upp ngt.. Men de e inte så længe sen jag fick førsteman.. (9mnd)

 

Men jag måste sæga man mår bara gott av o ha lite extra nær bebben e fødd... man hinner inte æta å styra så massor då.

 

Ha en fin grav. o njut av grav. En gravid kvinna e en vacker kvinna uansett vikt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også gått opp en god del. Gikk bl.a opp mye i begynnelsen (de 3 første mnd). Så stagnerte det litt, men nå går jeg opp masse igjen.

Jeg trøster meg med at verken jordmor eller legen har sagt noe om vekta, så da går jeg ut ifra at det skal være sånn. Min "private huslege" sa at så lenge man lever sunt så trenger nok kroppen disse kiloene.. :)

 

Men jeg må innrømme at jeg blir frustrert over alle disse som "har lagt på seg 600gr og føler seg så tykk..." :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, oss som går opp mye er ikke like ivrige til å skrive om det bare:) Jeg er uke 21 og er oppe i 11 kg og alle sier det ikke "synes" annet enn rundt magen;) Har gått opp 16 kg med første mann 27 ( !) med andre mann og er i siget. Alle gangene har kiloene rast av de første 6 mnd etter fødselen så det går så bra såå. Lykke til , ingen dårlig samvittighet så lenge vi lever sundt! Ikke snop! Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ikke bare du som har gått opp 10 kilo! jeg har lagt på meg ti kilo på 24 uker jeg og!

 

Men er ikke noe å gjøre med det!! selv gleder jeg meg til å komme i form i gjen etter graviditeten! selv om den dørstokk mila sikkert er veeeldig lang da og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg også til og komme i form igjen;)

Det sliter litt på humøret må jeg si og selvtillit...men det ordner seg nok,....:) lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida,du er ikke den eneste:)Har lagt på meg 8 kg i uke 27:)Liker magen min jeg..Det er jo en baby der inne,skal ha litt tumleplass:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 24+5 og har gått opp 7 kg. Det er 1kg mindre enn på samme tid sist svangerskap, da gikk jeg totalt opp 12. Har en følelse av at det blir mer nå, men det vil tiden vise. Det er uansett denne perioden vi legger på oss mest, og 10 kg er absolutt ikke noe å bekymre seg for... Godt å ha litt ekstra og ta av i henhold til amming etc etterpå...jeg snakker av erfaring. Mistet mine 12++++ etter kort tid med førstemann. Kunne virkelig hatt litt mer å tære på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 23 og har gått opp 12 kg. Ved forrige svangerskap gikk jeg til sammen opp 30 kg. (vel å merke at jeg hadde svangerskapsforgiftning med maaaaasssse vann i kroppen)

Så fortvil ikke jenter selv om vekta viser mye, det er jo forholdsvis varmt ute og vi går nok en varmere tid i møte, da hoper vannet seg opp i kroppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, 27 uker og 20 kg her. Bedre nå? Sånne ting trenger du ikke å bekymre deg over før noen uker etter fødselen:) Blås i vekta, ta deg en tur på treff eller bare ut og titt på andre gravide, så vil du se at magene stikker ut på de aller fleste av oss uansett hvor den nåla stopper- Og vektøkning er avhenging av hvor mye vi hadde fra før. De som hadde lite å ta av vil gå opp mye mens de større pikene ikke trenger å gå opp så mye. Kroppen regulerer dette tilnærmet uavhengig av hva du vil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...