Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 20. juni 2006 #1 Skrevet 20. juni 2006 Har nå fått smaksprøver på grøt i 5 dager som hun får på ettermiddagen. På formiddagen har hun i to dager nå fått fruktpurre (eple/mango). Ser ut til å like det, men spiser ikke så mye av gangen selvsagt. Lurte på nå å lage en fruktmos selv - kan jeg da blande litt banan og avocado? Blander dere også i litt melk/vann for å tynne ut konsistensen? Er mange som sier at man bare skal gi en smak av gangen. Er derfor usikker om jeg derfor bare prøve å gi banan før jeg blander det med avocado.
☠Diamanda Galas☠ Skrevet 20. juni 2006 #2 Skrevet 20. juni 2006 jeg ville prøvd hver for seg for å være sikker på hva hu evt. reagerer på... jenta mi har spist både banan og avocado fra hu var så liten og elsker det...bananen blandet jeg med litt mme i starten, men ikke avocadoen...
ringading Skrevet 20. juni 2006 #3 Skrevet 20. juni 2006 du kan jo prøve med først banan så avocado eller omvendt, slik at du vet hvilken hun reagerer på hvis hun reagerer? hvis du syns konsistensen blir for tykk, kan du blande med mm eller kokt vann, eller feks kaldpresset rapsolje. vær obs på at vesla di kan få litt hard mage når hun nå begynner med fast føde, og at banan på noen barn fører til enda hardere mage. lykke til!
Mamma 10 uker på forskudd Skrevet 20. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 20. juni 2006 Takk for svar dere to
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 20. juni 2006 #5 Skrevet 20. juni 2006 Dersom du moser banan og avocado med stav-mikser, så blir den ganske tynn-flytende; puré. Jeg innførte det etter en stund. Da hadde hun fått litt banan først (alene) og jeg visste at hun ikke reagerte på den. Hun elsker det! Dersom barnet blir plaget med hard mage når barnet begynner med fast føde, så kan du blande litt maltekstrakt i melken som du har i grøten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå