Gå til innhold

Vanlig å kjenne spark utpå magen når en er i uke 18?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I forrige svangerskap kjente jeg ikke liv før i uke 20 og kunne ikke kjenne det utpå før i uke 23. Denne gang kjente jeg liv allerede i uke 12 og utpå i uke 18. (Mannen min har også kjent det flere ganger (18+3)). Er ikke i tvil om at det er babyen. Lurer bare på om det er vanlig så tidlig. Kan jeg ha regnet feil på ukene rett og slett? Eller er det bare babyen som er svært aktiv /og eller ligger langt fremme? Har ikke vært på ul ennå.

Hilsen en som lurer litt på om andre har samme erfaring!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var isåfall tidlig! Jeg blir litt lurt av min egen puls jeg, kjenner den (og ser) den svært godt. Så innbiller meg at jeg kjenner en liten sprell, men er nok pulsen ja. Har også vært gravid før, og da kjente jeg liv i uke 19. Nå er jeg i starten av uke 13.

Men umulig er det sikkert ikke :-)

Skrevet

Heisann.

Litt artig dette for jeg kjente også liv utenpå magen i uke 18, og dette er min første... Og det var ikke feil for både min mann og jordmor kjente det også. Dette er mitt første svangerskap....

Skrevet

Jeg kjente utenpå da jeg var i uke 18. Men tror absolutt ikke at det er veldig vanlig å kjenne det så tidlig. Tror kanskje det skyldes at babyen lå bra til akkurat da. Nå er jeg 20+1 og kjenner det utenpå nesten daglig. Jeg tror nok det var babyen du kjente jeg.

Skrevet

Det er definitivt babyen vi kjenner. Kun 18mnd siden sist svagerskap, så jeg kjenner det igjen. Kommer enkelte ganger skikkelige avspark. (Ikke vonde, men veldig tydelige) Kan umulig være egen puls eller evt luft. I tillegg blir det ekstra mye aktivitet når jeg har spist noe søtt. Kjenner hvor det er liv og mannen kjenner samme sted. Men er enig i at det er veldig tidlig. Derfor jeg er så usikker. Er helt sikker på når jeg hadde siste blødning. Men dette var egentlig første blødning etter forrige fødsel. (+ en bitteliten blødning et par mnd før dette). Så mulig jeg er lenger på vei da.

Hm rart dette. Spent på å høre hvilken termin jeg får på ul....!

Skrevet

Jeg tror også det var babyen du kjente.

For jeg er gravid for første gang og kjente det også utenpå når jeg var 18 uker:)

Skrevet

Ja mannen min har kjent spark i snart 3 uker. Er 19+0 i dag. Jeg kjente liv noen uker før det.

Skrevet

Med førstemann kjente jeg spark uenpå i uke 17/18.

Er i uke 14 nå, og kjenner godt bevegelse inne imagen.

Skrevet

Takk for alle svar!

Var på ul i dag. Ut fra denne er jeg 18+1. Spurte om det var normalt å kjenne så tidlig. Morkaken min ligger inn mot ryggen, og da var det slett ikke uvanlig. Også jordmor kjente at babyen sparket, så det er ikke tvil=). Var forresten en liten jente. Så nå får vi en av hver=)

Skrevet

ååå så moro :)

gratulerer!

Skrevet

Det er nok veldig forskjellig. Jeg er førstegangs og kjente liv helt sikkert første gang i uke 16. Kjente det utenpå ca uke 18/19. Er nå i uke 21 og ser hvordan det buler ut flere ganger om dagen.

Skrevet

Med meg kunne man tydelig se sparkene utenpå fra uke 15-16 med 1.mann. Svigermor som oppdaget det da vi satt å solte oss..

Skrevet

Hos meg så vi det første gang da jeg var 14+5 ca ! HELT tydelig !Så ja det er nok heeelt mulig :)

Skrevet

jeg er førstegangs og kjente babyen min på utsiden for første gang da jeg var 16+5, så tror det er normalt. Jeg kjenner de ikke så ofte da, og det er veldig svakt, sambo klarer ikke helt å kjenne det de få gangene det har skjedd. Så jeg tipper ungen min har arvet mine lange ben, så h*n klarer å sparke bra når den ligger riktig. Nå gleder jeg meg til jeg kan kjenne dette oftere!

Skrevet

Jeg tror at når du er førstegangs, så kan fantasien spille deg et lite puss! jeg var veldig usikker på om hva det var jeg kjente inni magen min, lå musestille og konsentrerte meg og greier, helt til jeg var 17 + 3 eller noe sånt, da kjente jeg det veldig tydelig, og var ikke i tvil lengre! Nå er jeg i uke 19 men kjenner det fremdeles bare "inni" meg...pappaen kan ikke kjenne det enda! Tror bare at til alle dere som tror dere kjenner noe, den dagen dere virkelig kjenner babyen så bare vet dere det! Sånn var det hvertfall for meg.-)

Lykke til alle sammen

Skrevet

Er andregangs, mannen min kjente utenpå magen når jeg lå på siden i uke 12. Veldig individuelt tror jeg..

Skrevet

jeg tror det er individuelt og når du kjenner det så vær glad og nyt det=) er en herlig følelse og syns slike som sier det erinnbilning fordi det er førstegangs kan holde kjeften på seg! sorry hormonene folkens men er så jævlig unødvendig å ødelegge moroa for andre med den "ha ha jeg vet bedre for jeg har vært gravid før innstillinga".

shut up sier jeg .. og nyt livet=)

Skrevet

Jeg er førstegangs og kjente først gang uten tvil i uke 13...så gikk det ett par uker og etter det har jg kjent det ofte , klart og tydelig... Etter uke 16 har jeg også kjent det utenpå... Ser hvordan magen buler ut.. Jeg forstår jo dette er tidlig for førstegangs å være...men et har vell mye med om livmoren er innover eller utovervendt...BArnet kommer lenger ut mot magen..så det blir tydeligere...=) Har ikke gått en dag uten livstegn (ofte mye..) etter uke 16.. er nå u uke 20....=) På UL var gutten min en sprellsk liten fyr iallefall;) Koselig..Gleder meg til han kommer ut...;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...