kepa Skrevet 20. juni 2006 #1 Skrevet 20. juni 2006 Har aldri vært med på at verken jordmor eller lege sjekker åpning på kontrollene på slutten? Er tredje gangs fødende....Men så leser eg at omtrent "alle" her inne vet hvor mye åpning de har til enhver tid? Eg har 6 dager til termin og har virkelig ingen anelse......Trodde faktisk at man ikke fikk noe åpning før man var i gang med fødsel....
Lilje74 Skrevet 20. juni 2006 #2 Skrevet 20. juni 2006 Du får ikke noen åpning før du er igang... de innleggene du har lest om åpning har sikkert vært skrevet av høygravide... og så kan det jo kanskje være noen som har problemer slik at de må følges opp ekstra...
Gjest Skrevet 20. juni 2006 #3 Skrevet 20. juni 2006 jeg har aldri blitt sjekket for åpning. ikke gjør min jm stripping heller. deet gjorde ikke min første jm heller. hun jm som jeg går hos bruker ikke å komme med tips til å få fødsel i gang engang. det gjorde jm jeg gikk med i 1 svangerskap. eneste tipse som hjalp første gangen var å få time på sykehuset 6 dager etter termin, hadde svangerskapsforgiftning, og da skulle de vurdere om jeg skulle settes igang. 3 timer før avtalt tid dukket jeg opp med rier...
AE84 Skrevet 20. juni 2006 #4 Skrevet 20. juni 2006 min jm sa at det var valgfritt...de pleide ikke kjekke uten spesiell grunn...eller viss vi spurte om det!! når det gjelder åpning kan du få åpning en del før fødselen, det viser at fødselen nermer seg...du kan faktisk ha 2cm åpning i 2-3uker før fødselen starter!
Lille Ollebolle Skrevet 20. juni 2006 #5 Skrevet 20. juni 2006 Jeg ble ikke sjekket forrige svangerskap, men da jeg var hos jordmor i går spurte hun om jeg ville at hun skulle sjekke, så da ble jeg jo for nysgjerrig til å si nei til det.. Det var to cm åpning, men ikke spesielt modent, så det kan ennå ta litt tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå