handygirl Skrevet 20. juni 2006 #1 Del Skrevet 20. juni 2006 Leste i et innlegg her at du er fornøyd med Ergo-bæreselen og bruker den ofte. Jeg ønsket meg også denne selen og fikk den i julegave. Jenta mi var da 3 mnd. Nå er hun snart 9 mnd og vi har såvidt prøvd selen. Syns du ikke den er litt vanskelig å ta av og på? Sitter ikke ungen vondt når en må sprike sånn med bena? Bruker du selen på magen eller ryggen? Jeg har brukt Babybjørn bæreselen noen ganger. Den er vondere å ha på, men lettere og montere... Har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke bruker selen jeg ønsket meg så veldig. Håper å bli hekta på den! Har du noen tips? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5414434-jaja-og-ergo-b%C3%A6reselen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
To små!!! Skrevet 20. juni 2006 #2 Del Skrevet 20. juni 2006 Eg har Ergo selen. Har ikkje hatt den så lenge og har ikkje brukt den så mykje. Guten min har likt godt å sitta i den, han sovnar til og med i den. Trur ikkje at det er vondt på beina hans, det er verre med BabyBjørn der beina heng rett ned. Då ber barnet all vekta si på bekkenet. Eg og synest den er vanskeleg å ta på og likar best at me er to vaksne når eg brukar den fordi eg ikkje ser Gullet. Men eg skal øva og håpar at eg og blir hekta snart. Den er iallfall kjempegod å ha på. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5414434-jaja-og-ergo-b%C3%A6reselen/#findComment-5416717 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ranveig R Skrevet 20. juni 2006 #3 Del Skrevet 20. juni 2006 Det er berre trening som skal til. Vi brukte Ergo'en for det mestepå magen frå guten vår var 5 mnd gamal, men no som han er 9 mnd brukar vi den meir, og på ryggen. Synest det er lettare å feste selen på når han er på ryggen min enn når han er på magen... Stroppen som går mellom skulderstroppane er litt vrien når ein skal feste den bak på ryggen. Men når småen sit på ryggen min går det heilt fint. Då er det "vanskelege" å få han rundt der uten at han dett ned, men det går kjempebra når du berre får prøvd eit par gongar. Sit i sofaen f.eks. mens du forflyttar babyen rundt på ryggen din, så slepp du å bekymre deg for at ho skal dette ned og slå seg. Det er litt tilvenning med det at eg ikkje ser babyen når han er på ryggen min, men det går seg til no som han er blitt "stor". Han gjev lyd frå seg dersom han ikkje er fornøgd. Vi er i alle fall veldig glade i selen, og set ofte vogna att heime når vi skal berre ein liten tur. Skulle berre ønske eg var heilt bra i bekkenet så eg kunne bære han meir. Eg trur nok du og kan bli "hekta" på Ergo'en, men du må gjerne gjere ein innsats sjølv, og tøre å prøve. Det tar kanskje litt tid før du blir vant med den, men det skjer i alle fall ikkje om du ikkje prøvar. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5414434-jaja-og-ergo-b%C3%A6reselen/#findComment-5417241 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillestorevennen Skrevet 20. juni 2006 #4 Del Skrevet 20. juni 2006 Vi kjøpte bæreselen for over to år siden til den mellomste sønnen vår, men hverken mannen min eller jeg fikk liksom helt taket på hvordan vi skulle bruke den. Og la den bare bort. Fant den fram nå som tredjemann kom og angrer definitivt IKKE på det. Jeg er blitt helt avhengig! Har tre små barn fra 0 til 5 år, og vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten ergon til den minste.Han er seks måneder nå og storkoser seg bakpå. Det er litt knølete å ta den på aleine, men med litt øvelse går det greit. Jeg er avhengig av å ha et speil som jeg kan kikke i samtidig, sånn at jeg får babyen bein og armer riktig :-) Prøv deg litt fram og du kommer garantert ikke til å angre. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/5414434-jaja-og-ergo-b%C3%A6reselen/#findComment-5418507 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå