Gå til innhold

Hvorfor er dere ikke på FUB sitt forum?

Anbefalte innlegg

Jeg har frekventert både her og på FUB, men er stort sett bare på FUB sine sider nå, og trives. Synes det er så oversiktlig og greit der. Men hvorfor er det så mange her på BiM, fortsatt, når FUB-forumet er blitt så bra og samler 2500 ufrivillig barnløse?

Vet jo at det er flere som er både her og der... Men hvorfor? Er det noen som ikke trives der inne, eller har dere kanskje ikke funnet frem til forumet enda?

Bare lurer altså, om noen har en god forklaring - dere kan selvfølgelig henge akkurat der dere trives best! :-)

http://www.fub.no/forum/

Fortsetter under...

Hei du!

Jeg er en av de som er begge plasser.

Liker meg veldig godt på fub, men av og til synes jeg det blir så veeeldig mange der!

Jeg er mye i juni/juliklubben, og jeg synes det er så mange at jeg ikke får noe forhold til alle sammen.

Her inne er vi 5 stk som følger med hverandre, i samme rugeklubb, og det er mye koseligere synes jeg.

Men for all del, fub kan tilby veldig mye annet som bim ikke kan, så jeg kommer nok til å forbli en fub`er, selv om jeg er her inne også!

For min del så er det vel egentlig litt tilfeldig. Jeg var på BarniMagen da jeg var gravid med min datter, og da vi skjønte at vi ville trenge hjelp med nr 2, ble det naturlig å komme inn på disse sidene. Vider e så har jeg vel alltid tenkt at FUB er mest for de som ikke har barn fra før av

Interessant å høre! Jeg var masse her på BiM gjennom mine første forsøk (har to ivf-barn etter åtte år med forsøk). For to år siden oppdaget jeg FUBs forum, og har vært der siden. Til å begynne med kjente alle alle der inne, men jeg er enig i at det er mange der nå. Har likevel ikke noe problem med å følge med og følge opp de jeg har kontakt med - og har noe felles med. Det er jo prøvere av alle kategorier der, også adoptanter. Egne forum for hver kategori, også vi som har vært så heldige å lykkes. Synes det er helt topp, jeg!

Liker oppsettet der inne bedre enn her - er så uoversiktlig her, synes jeg. Vrient å ha noen historikk her, liksom, siden innleggene bare 'forsvinner'. Mye lettere å finne svar på spørsmålene sine der inne, når det er så greie underforum, synes jeg. Jeg stikker innom her også innimellom, men blir alltid litt forundret fordi de samme spørsmålene dukker opp igjen og igjen - ikke noe sted å finne svar eller å søke seg frem, annet enn å spørre på nytt. Ja, ja. Jeg lurte nå bare, siden det er så stor aktivitet her også - om det var fordi dere ikke hadde funnet FUB, eller om dere rett og slett trives bedre her.

Èn ting er nå diskusjonene som går, både her og der, om hvem som tar mye plass, hvem som har rett til å være her, hvem det er mest synd på.

Foreningen skriver selv:

"FUBs misjon og arbeid

FUB er en forening for de som strever med å få barn, for de som har akseptert at de ikke kan få barn, for de som adopterer og for de som har vært så heldig å få det etterlengtede barnet."

Når du strever er det selvfølgelig vondt å støte på gravide, enten det er på forum eller på gaten. Men for noen er det er også et håp i det, at andre har lykkes!? Foreningen selv jobber for hele spekteret av ufrivillig barnløse og infertile, og dermed hører også foreldrene hjemme på forumet der! Det har lederen understreket!

Derfor er det også skilt mellom prøvedagbøker, foreldredagbøker, adopsjonsdagbøker og gravidedagbøker, og de som legger ut magebilder og denslags blir oppfordret til å merke tråden tydelig - for ikke å såre noen som kommer uforvarende inn, og får vondt i hele seg!

Jeg synes det fungerer greit, jeg, og har ikke tatt meg nær av diskusjonene selv. Snart ti års fartstid som prøver forsvinner ikke, selv om jeg er så heldig å ha fått barn. Du er ikke ufrivillig barnløs, nedkjørt, skuffet, trist og lei så lenge, uten at det merker deg som person - for alltid! Derfor hører jeg fortsatt hjemme på forumet, mener jeg!

Men dette ble mye FUB-mas. Jeg bare lurte! :-)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...