Gå til innhold

Depresjon...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så sinnsykt deprimert..

Tar meg nær av alt&ingenting,griner hele tiden,å syns livet er helt grusomt for tiden...

Er i uke 27 nå...

Sambo skjønner ikke problemet mitt,det gjør forsåvidt ikke jeg heller..

Noen andre?

Noen med gode tips for at det skal bli bedre?

*sliten*!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg anbefaler deg å snakke med JM/Lege jeg altså...det er mulig du kan få hjelp på helsestasjonen eller på sykehuset... (dette skal man ikke "klare" alene)

En depresjon er tung å bære og kanskje spes i et svangerskap (mye skyldføleser ovenfor barnet osv som ikke akkurat hjelper).

Det er lys i tunellen! Og kanskje partneren din ikke er den rette å prate med akkurat nå, men senere når du syns ting er lettere:)

Lykke til kjære deg!

Skrevet

Takker for svar!

Bynte å grine bare av å lese svartet ditt..men det er godt å vite at noen bryr seg... :)

Gjest Riga19
Skrevet

Fikk depresjon litt før jeg blei gravid, og det siste halvåret har jeg slitt med det. Sa det til jordmor, og hun henviste meg til psykiatrisk helsesøster. Da hun hørte åssen jeg hadde det, så henviste hun meg videre til noe som heter Ullevål-time (bor i Oslo, så det var et tilbud der), og hun snakka også om henvisning til psykolog.

Er i uke 22 nå, så jeg håper alt går over før barnet kommer. Veldig viktig at man også har et støtteapparat (av profesjonelle og familie/venner) rundt seg etter fødselen, for da kan man møte veggen igjen. Ellers så kan du jo lese litt på www.psykiskhelse.no eller andre steder på nettet...det hjalp meg å forstå åssen jeg hadde det,- mye av følelsene jeg hadde/har inni meg fant jeg beskrevet med ord, og det hjalp.

Håper du får hjelp, og at den virker!:)

Skrevet

Det som er så vanskelig med depresjon er at det er en stor indre sorg, som om man hadde opplevd et stort tap- men uten at denne ytre bekreftelsen på den indre sorgen er tilstede. Akkurat som at angst er indre frykt, men uten at en ytre trussel er der. Det er dette som ofte gjør det så vanskelig å forklare ovenfor dem som ikke har opplevd det selv. Men vit at det vil gå over og du vil bli glad igjen - du kommer ikke alltid til å føle det sånn selv om det kan virke slik nå.

Skrevet

Har hørt fra både menn og kvinner at alle gravide går på en smell en eller annen gang i løpet av graviditeten. Tror ikke det er helt sant, men i tillegg til å søke hjelp dersom du vil det, kan du jo også prøve å gjøre små ting for deg selv. Kjøp flere gode blader, ta et bad/dusj, steng av mobilen, se favorittfilmen din. Prøv å bare slappe av.

Lykke til...

Skrevet

anbefaler deg sterkt å snakke med jordmor og lege om dette!! De fleste jordmødre og leger er obs på svangerskapsdepresjon/fødselsdepresjon, og det er veldig viktig å få hjelp tidlig, ellers så kan det bli værre. Jeg hadde selv fødselsdepresjon etter forrige fødsel, og vet hvor viktig det er å få hjelp. Det kan hjelpe veldig bra bare å prate med jordmor eller lege, og de kan også henvise til psykolog som forhåpentligvis kan litt om dette. Håper inderlig du snakker med noen om dette, for det er kjempeviktig å ta tak i det tidlig!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...