Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er tre dager over termin og fikk beskjed til jordmor i dag om at SF-målet mitt har sunket fra 35,0 til 34,0 på en uke. Er det noen andre som har opplevd det, eller vet hvorfor dette kan skje? Jeg skal på kontroll på sykehuset i overmorgen for å sjekket at alt er i orden. Dagene går imidlertid så sakte for tiden, så det hadde vært fint å høre noen andre synspuntkter på dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Mitt sf-mål sank også på en uke fra 34 til 33...men aner ikke hvordor det skjer, tenkte ikke over det så spurte aldri legen om det..

Skrevet

jeg har ganske høye symfusemål, jordmor sa da at vi fikk se når hodet festet seg, da ville visst symfusemålet synke en del. kanskje det som har skjedd??

Skrevet

Etter det jeg har hørt er det mange faktorer som spiller inn på sf-målene. Blandt annet har babyens stilling noe å si. Kanskje har babyen lagt seg annerledes til...? Ellers er det jo greit å få det sjekket, heller en gang for mye enn for lite.

Skrevet

Sf-målet skal flate ut på slutten.Når magen synker,så er det jo mere av babyen som er nede ved/i bekkenet.

Hvis dere ser på sf-skjemaet på helsekortet,så ser dere at det flater ut de siste ukene.

Med andre ord, -helt normalt. :o)

Skrevet

Tusen takk for svar. Det er nok sikkert bare enrding i hvordan han ligger. Det hadde vært greit om han kommer nå, så jeg slipper å bekymre meg for slike ting lengre!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...