Gå til innhold

hørte hjertelyd hos jordmora idag :-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

va hos legen i går, spurte han om han kunne lytte etter hjertelyden, siden ikke jordmor gidda, men legen påsto at d ikke va noen vits, førr ungen va bare 1 cm lang nu?? æ e i uke 13, uke 14 i mårra faktisk...å i alle bøker å på nett står d at ungen e ca 9 cm??? skjønne ikke hvilken verden den legen va i...

Det er tull at du ikke kan høre hjertelyden ennå. Det er vanlig å høre hjertelyden når du er ca 12-13 uker på vei. Jeg fikk ikke hørt noe (fant ikke lyden) på min kontroll, men vi mistenker at jeg er litt kortere på vei enn foreløpig termin på 13. januar, så det var ikke uvanlig å ikke høre hjertelyd (var såvidt 11 uker på vei ved kontrollen dersom vi har feilberegnet litt...). Har vært på tidlig ul i uke 7, derfor tror legen at jeg kanskje ikke har termin før ca 18-20 januar.

Annonse

Det er vel ikke VANLIG å høre hjertelyd i uke 12-13, men det er fullstendig mulig :) Det er vanligst å begynne å høre hjertelyd fra ca uke 16 tror jeg. Men klart det er mulig å høre hjertelyd tidligere!!! Det er bare tull og fjas at knøttet liksom bare skulle vært 1cm i den uka du er i, hovedinnlegger. Husk at legene ikke er eksperter på svangerskap. Det er det jordmødrene som er :)

Jeg var hos legen på fredag og spurte selv om hun kunne lete etter hjertelyd. Hun sa siden jeg var 11+3 uker var det lite sannsynlig at vi ville høre noe, men hun kunne prøve. Etter noen minutter intens leting fant vi det vi var ute etter.....150 kraftige jevne slag i minuttet. Samboeren min var også der og fikk høre. Vi fikk tårer i øynene begge to, det var veldig spesielt. Gled dere ! :)

Min lege ville ikke prøve å lytte engang, da jeg var på kontroll i dag. Er 13+1 på vei. Hun sa bare at det var alt for tidlig, og at jeg måtte være tålmodig...blei litt skuffa. Hun kunne ha forsøkt, i hvert fall? Får bare håpe at alt står bra til, er fremdeles kvalm, og det er vel et godt tegn ;-)

• 2 uker senere...

Annonse

Tirilill:

Dro til jordmor i uke 13+4, da hørte ho ikke noe, men klarte å finne barnets puls, va hod jordmor igjen nå på mandagen, da va jeg 16+1, da hørte vi hjertelyden helt klart:) men han legen æ va hos mene forsatt at d e umulig å finne hjertelyden, sia ungen e så liten..men så ska d jo være sagt at han e fra portogal, dæm har kaskje andre størrelsa der;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...