Gå til innhold

Hjernehinnebetennelse vaksina

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har time til å ta den 1 august, men er veldig i tvil...

Han er født i mars.

Hva skal dere gjøre og hvorfor?

Er den testet godt ut over lengre tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har fått resept på den,men vet ikke om jeg skal ta den...fikk i desember...er så i tvil....virket på legen min at det ikke var vists,men han kunne jo skrive ut en resept sånn at jeg hadde en...:/

Skrevet

Gutten min er født i nov.05.Vi var i sterk tvil av hensyn til bivirkninger,men etter å ha snakket med flere småbarnsforeldre å helsesøster bestemte vi oss for å ta den.Hadde vi ikke tatt den,hadde jeg grubla enda:)Elias skal snart ta sprøjte nr.2,å han hadde ingen reaksjon på den første.

Skrevet

Såvidt jeg har skjønt har vaksinen eksistert lenge, men ikke vært inne i vaksinasjonsprogrammet før nå. Grunnen til at den kom inn i det faste vaksinasjonsprogrammet var fordi det var noen barn som hadde dødd av denne type hjernehinnebetennelse. Ble sak av dette i media og dermed kom den inn i det faste programmet.

Skrevet

Ok, takk for svar.

Må vi ta den siden den ligger inne i vaksinasjonsprogrammet for de som er født i år? Vet det er valgfritt for eldre barn.

Skrevet

Her har vi tatt nr 2 i dag. Vi tar den fordi den er i vaksinasjonsprogrammet, og tenker den er det av en grunn. Den kan forebygge en type hjernehinnebetennelse, og jeg hadde aldri tilgitt meg selv hvis poden hadde fått det, og jeg kunne ha forebygget det. Og så forebygger den en del ørebetennelser. Gutten er født i desember, så vi må betale selv, hvis ikke ordføreren finner penger i budsjettet. Har fått den på helsestasjonen til nå, men må kanskje betale senere. Pengene spiller ingen rolle, tar den uansett

Skrevet

Man bestemmer selv om man vil vaksinere barna sine tror jeg.man trenger ikke å ta noen vaksine i det hele tatt vist man ikke vil

Skrevet

man må ikke ta alle vaksinene i programmet- snakk med helsesøster om det

Skrevet

Vi kommer nok til å ta den, men det har krevd noen runder med grubling før vi bestemte oss. Jeg hadde heller ikke klart å tilgi meg selv hvis jenta mi skulle fått hjernehinnebetennelse og vi kunne hatt hindret det. Vaksinen har vært i mange år, men ikke i vaksinasjonsprogrammet.

Skrevet

I dag var jeg på legekontoret, og der hang det plakat at de nå tilbyr en form for pneumokokkvaksine til voksne også. For det ble rapportert så mange tilfeller med alvorlig pneumokokklungebetennelse ved sykehuset i fjor. Aner ikke hva denne vaksinen heter, men de anbefaler de som er spesielt mottakelige mot dette om å ta vaksinen.

Bare et lite sidesprang....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...