Gå til innhold

Spørsmål om UL i uke 11/12 (vedr. nakkefold)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurte på om noen av dere har planer om (eller gjorde i et annet sv.skap) å ta UL i uke 11/12 for å se på babyens nakkefold, neseben etc. for evt. Downs... Litt "touchy" dette tema, jeg vet, men jeg hra veldig lyst til å gjøre dette... Noen som vet hvor i Oslo man kan få gjort dette og hvilken uke det er best å gjøre det for å oppnå best resultat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisan!

Vi tok privat UL i uke 12 på Majorstuaklinikken for å se på nakkefold og neseben. Legen så også på om alle de indre organene var riktig utviklet og om de fungerte, og om det var tegn til ryggmargsbrokk. Vi hadde egentlig ingen grunn til å mistenke at noe ikke var som det skulle, men dersom det hadde vært det ville vi vært bedre forberedt på det når barnet blir født.

Vi betalte 1200kr for det, men det syntes vi det var verdt.

Uke 12/13 er tiden hvor evt Downs vises best.

Jeg kan ikke se noe galt i at folk ønsker å se hvordan det står til med ens eget barn og dersom man oppdager at fosteret er sykt tidlig har man mulighet for å sette i gang tiltak og behandling tidlig også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også på ul i uke 11. Vil gjerne se om alt er som det skal så tidlig som mulig. Har bestilt privat time i asker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt meg UL i uke 11/12, dette for artighets skyld og så klart litt for "sikkerheten".. Ser ikke noe galt i at noen vil d!! Hvorfor ikke når det er mulig!? :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har best tid, men vet ikke ennå om jeg skal gå.. Hvis det nå er downs, så skal jeg ta stilling til om jeg vil ha en abort, men etter å ha lest så mye om hvor mye fosteret er utviklet på dette tidspunktet, vil jeg jo ikke det... Du sier det så riktig, det er et touchy tema...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...