Gå til innhold

Hve kan henvise meg til undersøkelse/samtale?

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste kontrollene kun vært hos lege fordi jordmor i kommunen har sluttet, og det er kun en vikar der. Jeg er engstelig i forhold til om jeg kan føde normalt. Mamma måtte ta keisersnitt pga trangt bekken, og det er veldig mange som spør meg om jeg skal ta keisersnitt fordi jeg er så liten. Jeg var i utgangspunktet ikke så redd, men nå er det veldig mange som har skremt meg opp, og jeg er rett og slett veldig redd pga det(jeg hater forøvrig at enhver stadig slenger ut sånne kommentarer, men nok om det). Forklarte problemet for fastlegen min, men hun mente at jeg ikke hadde noen grunn til å være bekymret, og mente at det ikke var nødvendig for meg å utredes pga det - det var ikke noen større fare for komplikasjoner for meg enn andre. Men jeg er fortsatt ikke beroliget. Hvor kan jeg få en henvisning til en slik undersøkelse? Når bør det evt gjøres? Er i uke 36 nå, så det begynner å haste litt.

Fortsetter under...

Jeg er ikke sikker, men jeg ville tatt en tlf. til svangerskapspoliklinikken på det sykehuset du skal føde. Om det nå er sånn at du har blitt engstelig så bør du i hvert fall få prate med noen om dette. Det kan gjerne vise seg at du ikke har noe å bekymre deg for...

Lykke til!

Hei Hanne!

Både jordmor og lege kan henvise deg til sykehue for samtale ang. ks. Sørg for at du blir henvist til en som har myndighet til å ta beslutning (overlege). Du vil kanskje også ha godt av å snakke med en erfaren jordmor ved sykheuset der du skal føde. De har erfaring og kan berolige deg og gi deg råd.

Lykke til! Håper det ordner seg til det beste for deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...